Monday, July 22, 2013

Apa pilihan ku

Entry ini agak panjang dan penuh emosi.
Boleh skip baca ni kalau mahu  =)


Remember i blog about dugaan ramadhan..

Siapa yang dalam FB saya..  ada yang baca status emo2 saya itu.

Today i want to blog about it.
Tapi..  saya tak nak cerita penuh2
Sebab?
biarlah perkara ni berlalu begitu sahaja
Cukuplah ianya sekadar jadi satu coretan memori di sini
Untuk peringatan saya di masa depan.
Kalau mereka kebudak2kan..  takkan saya pun nak jadi budak juga
Kalau mereka bodoh tak bertempat
takkan saya pun nak repeat kebodohan mereka

Maka saya rasa saya akan diamkan perkara ni
Diam bukan bermaksud kalah
Kemenangan bukan pada diam atau melawan
Kerana Allah dah kata
Orang yang kuat itu adalah orang yang sabar
Saya nak jadi hambaNYA yang kuat
Maka saya akan bersabar


Kalau nak buka cerita
Ianya bagai membuka aib mereka
Yes..  before this saya ada juga menulis emo2
tapi dalam keadaan TAK ADA SIAPA PUN TAHU saya menulis tentang SIAPA
Tapi orang kata  "SIAPA MAKAN CILI DIA TERASA PEDASNYA"
Maka saya tak boleh halang kalau orang lain nak terasa pedasnya
Itu bermakna dia buat salah
Tapi kalau dah buat salah
Tak perlu nak tutup kesalahan tu dengan meng ADA-ADA kan kesalahan orang lain.
(siap korek entry blog tahun 2009...2010..  motif?..  ini dah 2013 lah wehhhh)



Ini blog saya..  inilah termpat saya menulis
HAL-HAL yang berkaitan dengan saya.
kalau yang TAK BERKAITAN dgn saya.. walaupun ianya salah ke..  tak betul ke.. tak suka ka.. saya tak TULIS...  tak PERLU pun..  Tapi kalau dieceritakan..  MasyaAllah..  lagi banyak la yang TERBUKA di sana sini..  Bukan cara saya pastinya...
Ada yang kata dia sedih saya bercerita hal dia dalam blog
Lalu ingin saya ingatkan
Kalau kamu sedih?
apakah perasaan saya ketika kamu perlakukan saya itu dan ini?
Siapakah yang mencetuskan hingga saya menulis di dalam DIARI maya saya ini?

Lu pikirlah sendiri


Kalau kamu tak suka baca penulisan saya
Tak suka baca perjalanan hidup saya
SILA BERAMBUS

Sedih?
Memang sedih?
Tapi saya pernah alami juga situasi macam ni dulu
Lamaaa dulu
Jadi kalau dulu saya boleh bangkit
Kali ni apatah lagi
Tak ada masalah
Sebab saya yakin saya di pihak yang benar
Tiada aib sesiapa yang saya buka


Mereka2 yang berkenaan pun saya dah block di FB.
Sebab nya?
Mudah..
kau tak suka aku
kau tak suka hal aku
Jadi tak perlu masuk campur hal aku
Tak perlu ambil tahu pasal aku
kalau diorang tak reti nak hide..  tak reti nak duk dendiam
tak reti nak pikir positif
Let me do the dirty job
Unfriend..  block..  DONE
End of story

Blog ini?
buat apa nak tutup.
Tak perlu
inilah diari saya
diorang nak kecik ati
nak follow?
nak cari point yangtak ada yang di ADA-ADA kan?
terpulang
janji aku bahagia
Aku tak MEMINTA-MINTA EHSAN ORANG lain untuk hidup
Aku tak bergantung HARAP pada orang lain untuk hidup selesa seadanya
Aku buat SEMUANYA sendiri
Tak ada pun dalam satu pun lingkungan memori bergambar aku
adanya EHSAN orang2 tu..



Aku bersyukur kerana adanya ujian ini
Aku tahu Allah sayangkan aku lagi
Dia turunkan aku UJIAN agar aku sentiasa BERINGAT
Setiap kali aku rasa selesa dgn penghidupan aku
diturunkan UJIAN
agar aku kembali kepadaNYA
Agar aku belajar
Manusia dan HASAD DENGKI memang takkan pernah terpisah
dan KAMU BUKAN TUHAN untuk tentukan apa yang berlaku dalam hidup aku adlaah KAFARAH bagi kecil hati kamu yang di ADA-ADA kan.
(kononnya apa yang berlaku pada saya ni sebab berdosa pada dia..haaakkkttuiiihh..  sapa yg salah pada siapa???)



Cukuplah setakat ini
Saya ada hidup sendiri
dan semoga kamu2 berjaya juga
hidup sendiri
ya..  hidup ini bukan mudah
Tapi kita jangan pula membuatkan ianya jadi susah


happy blogging All  =)

2 comments:

Qhaifa Nur said...

Allah maha mengetahui Queen...
itulah dia manusia..rambut sama hitam hati lain-lain..

sheisjaz said...

takpelah Queen, saya juga pernah alam benda macam ni..duluuuu..mereka kawan baik saya,bff saya tapi dsebabkan 1 entry saya di blog yg merasa sedih dgn mereka,saya dipulau malah mgaku rasa myesal bkawan dgn saya.Saya sedih dan down sangat. Tapi syukur, tuhan maha adil,tuhan bagi saya kebahagian suami isteri dan keluarga.Saya tak perlu kan mereka.Dan kini,saya da unfriend dan block mereka di FB.Blog?Bialah mereka baca segala pjalanan hidup kita. Salam..

Related Posts with Thumbnails