Wednesday, February 16, 2011

Saya pun ada pet....baby namanya

Tengok orang ada pet..saya pun teringin nak ada pet....  Suke sebenarnya....tapi saya ni tak reti jaga sangat..
Kang mati plak hewan tu kan...siaaan die..

Beberapa minggu lepas..saya gi kedai pet...nampak satu meooow ni...  Comel gile la...sampai skang terbayang2...

Kucing jenis American Short Hair...Umur 7 bulan...

Memang sebijik macam dalam iklan Friskies ke Whiskas alaaa yang pegacara Jalaan2 Cari Makan dulu tu berlakon iklan tu...(nama semua pun lupe...nyanyok sungguh)...


Ha..gitula..adorable gile kucingtu...

Yabang pun berkenan..siap nak pasang2kan dengan Dora kucing si Imie sama Febby...  Sekali tanya harga..telan liur jap..  RM2.8k okeh.....hukhukhuk......tak bley2....

Pernah nak bela rabbit...Yabang tak approved..katanya busuk....
Nak bela hamster pun Yabang kata busuk..
Nak bela burung...tak jadi sebab malas nak gi beli sangkar die..(burung Abang Ain nak bagi je)...
Nak bela ape pun asyik tak jadi....

Kami pikir jugak..kalau dah bela.nak kene bagi perhatian dan kasih sayang..  Nak kene bagi makan..nak kene bawak gi jumpa doktor kalau sakit...

Adeeh..manalah ada masa...  Weekend pun keje kann....

Last2 saya adopt satu pet ni.....  Amik kat umah mak saya...  Pet yang terbiar tanpa kasih syaang...sian die...

Dapat je die..first of all saya ajak die guling2 dulu atas tanah..bagi kotor betul..baru puas hati nak mandikan...

Pastu sebab saya ni kurang reti jaga Pet...saya mandikan die masuk dalam washing machine..  Seronok die berenang2 dalam tu...  Manalah saya tau takleh mandikan pet dalam washing machine..  Kalau saya tau saya hantar gi kedai untuk grooming...

Nasib baik pet tu tak mati lemas ke ape....


Yabang pun dah sayang Pet saya yang nama Baby tu....  Dulu saya je tido dgn die..Yabang tak tido dgn die..Yabang jeles saya manja2 dgn die...

Sekarang jarang2 yabang tgk tv dgn die..  Tido dgn die..main2 dgn die..

Ayah dgn Mama (PIL) pun tau pet saya ni..hehehe..malu skit disitu...

Semalam bukan main seronok die dapat jalan2 gi Uptown...


Saya sayaaang PET saya si Baby...

harap2 nanti kalau anak saya dah lahir..bolehla kawan sama2 dengan Baby....


Nak tengok Pet saya?




Comel tak?..dgn spek dan kopiah lagi....




Senang nak jaga....bukan benda hidup....  Haha..tapi saya memang manja betul dgn Baby ni..die la duk layan saya borak2 dalam bilik bile yabang buat keje sampai tengah2 malam.... =)

6 comments:

cikbedahlaser said...

aku lak ade bntal bucuk... mana2 g nak bawak...
mak mentua aku pon gelakkan aku...

ehh jgn bela burung.. ahli motivasi ckp x elok utk kesihatan... sbb kite leh tgk burung tu streess.. nti kite pon stress... elok bela ikan.. nak2 utk org yg ade masalah jantung.. ni pakar motivasi ckp la.. bukan aku ckp

chenta said...

eeee..bearbear pink!iloike!!!

org pun ada bearbear pink dulu..tp disebabkan ex yg bg bearbear tu, so simpan je la atas almaril.hehehe

Anonymous said...

cutenyer..

tp mmg betul pun jg bnda tak idup nie..ngeeeeeeeee

Softtouch [Hanim] said...

laa...anak patung ke..berdebar2 akka bc bila nik kata nik masukkan dlm washing machine...hehehhee

attyfir said...

comey sangat2 ..jadik le tu.senang takyah diuruskan

Bitt (double IS) said...

warhakahkahakhkahakhkahak yo la kan konpem boleh masuk washing mechine kannnnn...hahahahahhaa puas saya terpikir ape binatang la yg mummy nik dok jaga nehhh...hahhaahhaha

p/s ismeth nak cium sikit jek kat bear tu dia cakap...kakakaka

iskandar cakap, bear anty ni mcm adik beradik lotso (toy story dia) akakkakaa color dia cair sikit jek

Related Posts with Thumbnails