Friday, October 28, 2011

Kadangkala saya terlupa... betapa dia masih memerlukan saya...



Ya..kita ceraikan saja dia dgn talak 3...  takmoh dah..cukupla...  penat mek penat....  (sambungan entry sudah)



Ini kisah lain pulak....kisah budak botak domok tu la..kisah ape lagi kan...
Kalau dulu tulis entry pasal kami berdua.. jalan2 la...loving2 la..  hapela..

Sekarang semua adalah mengenai Sufiyyah Humairah..  jangan tak tau..yabang pernah jeles...
"semua Sufiyyah je..abang nakjugak"...hahaha..

bangun tido dah tak kaco yabang dah..  dah takde nak usik2 tinge die ke..  conteng2 muke die ke..  tarik bulu kaki die ke...  benda tu semua dah tak best..

Skang bangun pagi greet si kecik tu je..  Sufiyyah plak dah sap sedia bangun..dan bila di Greet..  haa...senyum..manissss sekali..rasa waktu tu berhenti... 

Tapi sian Sufiyyah.  Malam tadi kepala dia panas...Panas sangat...  Saya memang perasan kepala sufiyyah panas sikit pada hari2 biasa..  tapi since pernah pergi doc..doc kata ok je..tak demam..so saya assume ok la kan...

Tapi Malam tadi memang panas betul..  Bak kata Che Cik dia..  Tangan boleh melecur..saya pulak kata..Kalaugoreng telur boleh masak... Tapi peliknya suhu badan normal.. 36celcius...

Risau sangat...lagi pulak sufiyyah selsema semalam..hidungtersumbat..  So dia sangat crancky..  nangis je..  nak dukung..nak 100% attention..

Saya tempekkan Koolfever...kemudian yabang take over while saya masak... Lambat makan semalam..  kul 10.30 baru makan malam...

Lepas makan..saya  basahkan kepala Sufiyyah dgn air asam jawa..  Sufiyyah menyusu sejam sekali..  Pukul 1 mcm tu saya tersedar Sufiyyah nangis2....  dia ni kalaumenangis siap lonjak2 badan.tendang2..  mmg sakit plak tu dia tendang...  Saya yang mamai2 boleh TERmarah dia... 

Bukan marah la..  tapi nada suara tu cam garang sikit..  lepas tu baru tersedar..  MasyaAllah..Sufiyyah kan tak sehat..  kesian dia..  so saya cepat2 pujuk...Susu kan dia....  Bayangkan..start pukul 1pagi.. Sufiyyah tak nak saya letak dia..  so saya menyusukan sufiyyah sambil duduk..  Pukul 5 mcm tu saya tersedar...saya dah baring..  dan sufiyyah dah tido...  Saya bangun..mandi..  lepas tubasahkan kepala sufiyyah lagi dgn air asam jawa..  check suhu badan..  lepas tu sambung menyusu kan sufiyyah sambil bedukung...sampaila pagi..

Jadi kepala masih nenong2..  ngantuk.

Org kata sbb sufiyyah nak besar...entahla..  tapi budak kecik ni mmg bijak..

Tgk je la pic kat bawah ni..  Aksi2 sufiyyah lately..  manja dan semakin bijak


Sekarang dah pandai pegang botol sendiri...  kalau dia dah kenyang...die lepas je tgn tu...otomatik botol tu bergolek....  hahaha..tapi still under supervised.. saya mmg tak allowed la tinggalkan sendirian


Tido pun dah mcm2 pesen....  habis katil tu kalau boleh die nak konker..



 





 Suka betul buat macam2 aksi...macam2 mimik muka..  kadang tu kene sakat la dengan Ummi...selamat la Ayah..kalau tak Ayah la jadi mangsa.. Cuma bezanya.  ayah pandai warning  "jangan letak gambar ini (gmbar dibuli) di blog atau facebook"..  ceeeh...takpela..skang ummi dahada geng..heheh...


Sayalah puteri katak


 Ada rupa bintang K-Pop tak?..


 Kalau die tgh senyum...bile org nak capture je die buat la muke gini...

Ni nasib2 la dapat tgh die senyum macam ni



Look at me...  rock yeahhh


Muka excited everytime weekend...  jangan la bersiap selagi die tak siap,..  nangis nanti


Antara muka cover...dan excited


Cepatla Ummi..kata nak pergi jalan2..  =p




 Budak yg tak nak tido...tuntut bawak pergi berjalan..  huhu..ni ayah la ni pandai buat janji...  mata dah kuyu..tetap tak nak tdo

At last tertido..  padahal kat kawasan rumah je..  bolehla Ummi layan eskrem dgn Che Cik




ooo..tgk gambar2 ni...membuatkan saya makin kesian kat Sufiyyah..  Cepat sembuh ya sayang..  Esok kita nak gi jalan2 lagi..  Kalau die tak sehat..sangat2 la nampak die lemah..sian manja ummi

5 comments:

Bitt (double IS) said...

owhh semoga cepat baik yer sufiyyah...adehhh siannya la hai...comel sangat suffiyah nehh bila la nak dpt dokong nehh

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

alahai..cian Suffiyah.
Semoga cepat kebah.

Kena tengok2 selalu temperature Suffiyah..

gadisBunga™ said...

rasa wangiiii je bau blog ni bila tgk muka sufiyyah....wangi baby.... :)


cepat cepat sembuh ye sufiyyah...

emarieys said...

cepat sembuh yer sayang...risau mamanya tu..

geram tgk mata hitam dia..

uncle gedek said...

Cari la snow cap MU....

(ajak uncle jalan jalan sekali...?)

Related Posts with Thumbnails