Tuesday, January 17, 2012

MURTAD..bukan boleh disebut sesuka hati

Astaghfirullahal azim...

Saya SUKA mengucapkan perkataan (yang dirujuk)

Which is HARAM...

Saya suka menggunakan ayat seperti berikut

"Saya n orang Kelantan..tapi Kelantan M***** (perkataan yang dirujuk)"


Ayat di atas merujuk kepada saya yang dilahirkan di Kelantan...  tapi saya tak tau langsung berbahasa Kelantan..Tak tau selok belok Kelantan..Kerana saya dibesarkan sepenuhnya di Selangor..

Saya khilaf kerana dulu saya tak tahu.

tapi sekarang saya dah tahu...dan saya akan berusaha sebaik mungkin untuk tidak lagi menggunakan perkataan tersebut sesuka hati...

So NO MORE word MURTAD...kecuali perlu sahaja....


Sumber dari sini :

7 comments:

cheqna said...

cheqna pun sama
dulu2 rajin sebut seperti nik sebut tu..
tapi bila dah tahu alhamdulillah tak buat lagi

gadisBunga™ said...

hmm...

baru tau ni.

tengs for sharing~

matahati-aishahazhar said...

tulah kan nick.. dulu2 kita selalu guna perkataan ni.. sekarang dah tahu haruslah kita lebih berhati2.

Along Ayu said...

Alhamdullilah, sama2 la kita berubah... good info ... kalo x suke2 jekan kita ni ckp sbb kita ingat x salah..thanks nik!

uncle gedek said...

zaman uncle sekolah dulu ada kawan yang nickname nya murtad...

nama penuh nya mutadha...

kesian dia...

Mimy Hamid said...

memang ayat murtad tak boleh guna pakai sesuka hati..

Softtouch [Hanim] said...

tahnx nik sudi share..akak br tau...

Related Posts with Thumbnails