Tuesday, January 8, 2013

Urusan kerja VS Urusan peribadi


Menjawab pertanyaan salah seorang blogger kak Ema..

simple...dah jadi mak andam yer..



hehehhe..  sebenarnya saya dah menceburi dunia kawen mawen ni sejak saya kahwin la..  

Tapi mmg jenis saya
tak suka campur2kan urusan kerja dengan urusan peribadi.

Kerja is kerja.
personal is personal

Sebab tu saya danyabang boleh kerja satu office.
Saya tak ada masalah..

Dan pernah juga jadi kes
Saya dan kawan pada peranten berselisih faham..  ada problem la..
Tapi sampai time kerja.
Semua masalah letak tepi.
Buat kerja macam biasa

Saya tak suka nak campur2kan.
Depan client no masam2 muka pasal personal issue.

Walaupun ada client yang tahu kewujudan blog saya ni.
Dan ambil pendapat peribadi saya dan masukkan dalam hal business...
saya tak boleh control that..

Dulu saya selalu juga advertise business saya dalam blog ini..


Sejak kejadian customer ambil pendapat peribadi saya dan let alone my professional behaviour depan dia (yeah..saya marah2 dalam blog but not in front of her)..  saya tak nak advertise melampau2 dah..
Cukup sharing sekali dua..  done...


Agaknya sebab itulah ramai yang tidak tahu kewujudan business saya...


Sebab saya nak ada limit
between urusan kerja dengan urusan personal.
Biasalah..saya pun insan biasa..
Ada hati...  ada perasaan

Kadang nak lempiaskan tak tau kemana
kat blog inilah juga (itulah renyuk buruk rupa..  bile marah je kat blog..bile bengang je kat blog..hahaha)

jadi kalau kastemer baca..
rasa mcm..


eee..  apelah die ni..customer always rite...  

walhal dalam blog / fb business saya..  saya takde merempan pun
jawab msg elok2
jawab call elok2

so tak sedap la bila orang nilai saya
berdasarkan personal life saya

bukan servis saya..
gitu..

=)



tapi tu semua cerita lama

Tak ada kejadian mcm tu
tak la saya belajar kehidupan
dan cara menanganinya =)

Sekurang2nya saya bersyukur
saya belajar
walaupun dengan cara yang sukar  =)

hidup mesti positif ..  =)



nah...  pic budak yg nak sangat pakai baju kurung.. langsung tak nak tukar baju





No comments:

Related Posts with Thumbnails