Tuesday, June 4, 2013

Wean off

Selepas struggle utk 4 bulan.  Sufiyyah successfully wean off...


Semalam lagi dah perasan.
Bila tanya katanya tak nak

Pagi ni ummi cuba lagi
"Sufiyyah nak?"
Saje je offer

katanya "Tak nak..ummi..tutup"..  sambil senyum sipu2 malu.

Padahal dah selalu tengok
Mungkin die segan
Dah besar dah..tak nak susu Tetek lagi  =)


4 bulan.
yang penuh air mata dan drama
bila sufiyyah asyik nangis nak susu tetek dan tak nak minum botol
Sekarang dah okay
Hari2 menangis dan drama

Sedih?
Sedih sangat2
Saya mmg sengaja tak nak bawa sufiyyah pi berubat putus susu
Letak jadam ke apa
Tak nak
sbb saya nak sufiyyah paham sendiri
dia dah besar
ummi sakit bila die menyusu
kesiankat adik

Dan saya kalau boleh nak tandem adik dan sufiyyah sekali
Ni tak taula
kot2 nnti adik dah keluar die nak balik

sedih juga kalau die tak nak terus
tapi bagusnya
die dah independent
kalau lapar nak susu die tau bukak peti ais dan ambil susu kotak dia
Saya mmg sparekan susu kotak yang kids size tu utk sufiyyah
incase nak travel dan juga kalau die mengada nak berstraw bagai
dagi minum yg bukan2 baik bagi minum susu kotak


berikut status FB saya pagi ini:

Sufiyyah dis morning.. i can say successfully wean off (sobss).. bila offer utk DF.. sufiyyah cakap "tak nak" sambil senyum sipu2.. malu barang kali.. tanpa sebarang ubat.. tanpa pergi putus susu dgn apa cara pun.. cuma emotionally treatment for both of us.. yeah.. 4months yang penuh emosi dan air mata.. (malam kelmarin masa sufiyyah nangis2 nak kan perhatian dgn mata tertutup..senyap2 tanpa pengetahuan ayah ummi DF juga.. ummi pun rindu nak DF sufiyyah)




Yes..  malam kelmarin mas asufiyyah tgh mamai2 nangis2 nak kan perhatian..  saya mas atu ras asayu sangat..saya suakan juga.. Sufiyyah tak minta pun..saya yang nakbagi
Dia pun saya rasa tak tau tgh menetek..haha
sbbnya susu bukan ada pun
saja2 nak bagi... lepas die dah lena tak merengek saya lepaskan...lena tidur malam tu  =)




No comments:

Related Posts with Thumbnails