Thursday, November 3, 2011
Duit bukanlah segala-galanya.. Tapi segala-galanya perlukan duit..musibah bertimpa2
Rentetan WW #3 semalam...]
Kucing tu jatuh atas kereta.. Tak pasti bunuh diri ke.. Orang campak hidup2 ke..Dah mati orang campak ke...
Yang pasti kucing tu clean..takde la nampak remuk ke..darah menyembur ke.. takde..
Dan lebih pasti..kereta saya yang tak tau pape ni kemek.. Mungkin terpaksa tukar pintu belakang..kalau tak boleh ketuk.. Dah la dua bahagian kene cat..satu bumbung..satu pintu belakang...
dah la sekarang musim hujan....
Semalam..dapat call dari rumah.. Ayah sakit.. ingatkan tak teruk..nasib baik yabang kata balik rumah ayag dulu baru amik sufiyyah.. jadi semalam balik kerja terus snggah rumah ayah,,
Semua tgh tunggu ambulans.. masuk dalam ayah dah mengerang2 sakit.. ayah sakit teruk..
sejam lebih tunggu ambulans.. Ayah terlalu sakit sampai nak usung pun memang kene pakai stretcher..
Ambulans takde yang kosong.. terpaksa tunggu ambulans dari HKL utk datang ambil ayah.. bawak ke PPUM...
Sekarang ..waktu entry ni ditulis ayah masih di wad kecemasan. ward semua penuh.. setiap sejam ayah kene diberi pain killer yang high dose punye. Sbb sakit yang melampau.. Memang sebak tgk ayah sakit mcm tu semalam..
Yabang semalam naik ambulans.. kereta plak semalam bateri ade tak ada.. macam nak kong sangat dah.. tapi brother in law tetap pakai sbb tu kereta paling senang nak keluarkan dari parking. terus pecut ke PPUM follow ambulans...
Maka kecoh2 semalam..tak sempat nak hantar che cik lebih awal balik ke sepang..
Try jugak..pukul 10 lebih baru naik train..che cik berkeras nak naik train.. tak nak susahkan saya hantar balik sepang malam tu..
Sampai KL sentral, komuter kaunter dah tutup. Patah balik ke kelana jaya.. Naik teksi.. Pukul 1.30 yabang balik dgn abg syam.. Tukar shift.. bawak dikni straight balik sepang..
Pastu dari sepang terus ke PPUM...tukar dgn abg ayie dan imran... Tadi pagi kul 7 lebih baru balik.. hisyam stay sana....
tengah hari ni / malam ni tak tau sape plak nak kene gilir jaga.. belum susun jadua lagi..semua masih kepenatan,...
Saya semalam kenangkan sufiyyah malam2 memang memerap dgn saya..dgn semalam hujan.. so saya stay je rumah jaga sufiyyah...
Che cik kene jugak balik sepang malam tadi sbb subuh2 tadi We dah naik flight ke Cambodia. Menguruskan korban di sana... Adik berdua tu takde sape urus nak ke sekolah.
Tadi pagi Sufiyyah sangat behave.. harap2 die behave sampai petang...
Semua benda di atas..semua nak pakai duit... Semuanya duit..masuk hospital duit.. Kereta kemek duit...
Duit.duit..duit..
Tapi takde apa yg dpaat menggantikan KESIHATAN, KEBAHAGIAAN, KELUARGA.. walaupun duit berjuta..
Wednesday, November 2, 2011
WW # 3 - Bajet lari bulan ni, tak pasti bunuh diri atau dibunuh. Tapi aku tercekik
No big celebration for Hari Raya Haji....No big celebration for my special day..
Oucchh
(Eh..wordless kan..dah banyak word ni.hahha)
Friday, October 28, 2011
Kadangkala saya terlupa... betapa dia masih memerlukan saya...
Ya..kita ceraikan saja dia dgn talak 3... takmoh dah..cukupla... penat mek penat.... (sambungan entry sudah)
Ini kisah lain pulak....kisah budak botak domok tu la..kisah ape lagi kan...
Kalau dulu tulis entry pasal kami berdua.. jalan2 la...loving2 la.. hapela..
Sekarang semua adalah mengenai Sufiyyah Humairah.. jangan tak tau..yabang pernah jeles...
"semua Sufiyyah je..abang nakjugak"...hahaha..
bangun tido dah tak kaco yabang dah.. dah takde nak usik2 tinge die ke.. conteng2 muke die ke.. tarik bulu kaki die ke... benda tu semua dah tak best..
Skang bangun pagi greet si kecik tu je.. Sufiyyah plak dah sap sedia bangun..dan bila di Greet.. haa...senyum..manissss sekali..rasa waktu tu berhenti...
Tapi sian Sufiyyah. Malam tadi kepala dia panas...Panas sangat... Saya memang perasan kepala sufiyyah panas sikit pada hari2 biasa.. tapi since pernah pergi doc..doc kata ok je..tak demam..so saya assume ok la kan...
Tapi Malam tadi memang panas betul.. Bak kata Che Cik dia.. Tangan boleh melecur..saya pulak kata..Kalaugoreng telur boleh masak... Tapi peliknya suhu badan normal.. 36celcius...
Risau sangat...lagi pulak sufiyyah selsema semalam..hidungtersumbat.. So dia sangat crancky.. nangis je.. nak dukung..nak 100% attention..
Saya tempekkan Koolfever...kemudian yabang take over while saya masak... Lambat makan semalam.. kul 10.30 baru makan malam...
Lepas makan..saya basahkan kepala Sufiyyah dgn air asam jawa.. Sufiyyah menyusu sejam sekali.. Pukul 1 mcm tu saya tersedar Sufiyyah nangis2.... dia ni kalaumenangis siap lonjak2 badan.tendang2.. mmg sakit plak tu dia tendang... Saya yang mamai2 boleh TERmarah dia...
Bukan marah la.. tapi nada suara tu cam garang sikit.. lepas tu baru tersedar.. MasyaAllah..Sufiyyah kan tak sehat.. kesian dia.. so saya cepat2 pujuk...Susu kan dia.... Bayangkan..start pukul 1pagi.. Sufiyyah tak nak saya letak dia.. so saya menyusukan sufiyyah sambil duduk.. Pukul 5 mcm tu saya tersedar...saya dah baring.. dan sufiyyah dah tido... Saya bangun..mandi.. lepas tubasahkan kepala sufiyyah lagi dgn air asam jawa.. check suhu badan.. lepas tu sambung menyusu kan sufiyyah sambil bedukung...sampaila pagi..
Jadi kepala masih nenong2.. ngantuk.
Org kata sbb sufiyyah nak besar...entahla.. tapi budak kecik ni mmg bijak..
Tgk je la pic kat bawah ni.. Aksi2 sufiyyah lately.. manja dan semakin bijak
Sekarang dah pandai pegang botol sendiri... kalau dia dah kenyang...die lepas je tgn tu...otomatik botol tu bergolek.... hahaha..tapi still under supervised.. saya mmg tak allowed la tinggalkan sendirian
Tido pun dah mcm2 pesen.... habis katil tu kalau boleh die nak konker..
Suka betul buat macam2 aksi...macam2 mimik muka.. kadang tu kene sakat la dengan Ummi...selamat la Ayah..kalau tak Ayah la jadi mangsa.. Cuma bezanya. ayah pandai warning "jangan letak gambar ini (gmbar dibuli) di blog atau facebook".. ceeeh...takpela..skang ummi dahada geng..heheh...
Sayalah puteri katak
Ada rupa bintang K-Pop tak?..
Kalau die tgh senyum...bile org nak capture je die buat la muke gini...
Ni nasib2 la dapat tgh die senyum macam ni
Look at me... rock yeahhh
Muka excited everytime weekend... jangan la bersiap selagi die tak siap,.. nangis nanti
Antara muka cover...dan excited
Cepatla Ummi..kata nak pergi jalan2.. =p
Budak yg tak nak tido...tuntut bawak pergi berjalan.. huhu..ni ayah la ni pandai buat janji... mata dah kuyu..tetap tak nak tdo
At last tertido.. padahal kat kawasan rumah je.. bolehla Ummi layan eskrem dgn Che Cik
ooo..tgk gambar2 ni...membuatkan saya makin kesian kat Sufiyyah.. Cepat sembuh ya sayang.. Esok kita nak gi jalan2 lagi.. Kalau die tak sehat..sangat2 la nampak die lemah..sian manja ummi
Subscribe to:
Posts (Atom)












