Monday, June 29, 2009

Hati ku tidak keruan....

Apesal ntah...dua tiga hari nie hati saya tidak keruan...runsing jer... tak boleh nak rest...
Too many problems...banyak yang diantara Yes and No....

My housemate...
My wedding day..
My solemn dress
My finance..

Everything...like there is a wall, a huge wall that separate me and the solution for everything...
Damn...i hate this situation..


My housemate

I dont know what my mistake sampai die senyap tak bercakap dengan i... hurm..pelik..sebelum nie ok..than sudden jer..nak kata aku ada kata pape..takde pulak...hurm...entahlah...tak tau la..die dari start masuk rumah tu memang dah macam tu..mysterious sometimes....
Dzul said just ignore her... Buat tak tau jer...same like how she act to me.... Yup, i agree with dzul...IGNORE HER!...but please..jgn kecahkan rumah, jgn kecahkan dapur, and jgn penuhkan fridge tu macam ko punyer sorang jer... Lucky I saw my durian kat dalam fridge side bawah. Sebelum tu aku taruk kat freezer..so durian tu tak delah berair.... Bile aku tgk durian tu dah kat bawah aku bengang giler..masa makan pun durian tu dah berair... WTF... ingat fridge tu ko punyer sorang?

I dont care if she feel irritate with me...but please la...u create benda nie dulu..jgn harap aku nak hegeh2 kat ko... Hurm.. dalam zaman sekarang nie susah nak dapat housemate yang okey..mesti ade yang teruk...
Hurm... Housemate yang aku kenang sampai bile2 is Yati, Etot, Fairuz, Tipah..erm...Pae. Tu je kot..wakakkakakakaka..... maybe sebab sikap cerewet aku nie..so thing turn like this and that... Bukan semua orang boleh ngam dengan aku.... hidup aku nie complicated..wawawawa....haha
Damn...die membuatkan aku berfikir lagi...


My wedding day....

Tinggal few month jer lagi..persiapan masih di peringkat draft...huhuhuhu....aku sangat susah hati..financial memang teruk la....tahap tinggal rambut jer...tu pun yang paling atas...



My solemn dress

Ade ker jahit manik upah sahaja RM350!!!...aku shock giler..yes aku tahu lah jahit manik mahal..but nie melampau...dah la manik tu aku prepare..tolong jahit jer... masa mula2 aku tanya harga die tak mention pun semahal tu... Die cume kata nanti kita bincang kemudian.... Malah aku pernah cakap kat die..ade org tu jahit manik upah sahaja rm150 siap penuh satu badan and still mahal bagi aku... So aku cakap dengan die budget aku kecik jer....die kata die paham.....
Pastu aku ada tunjuk kat die kain yang nak dijahit tu..die kata..owh..die pernah buat gini....so aku senang hatila,..takde plak die mention sampai 350..... Pastu aku ade cakap..aku nak simple jer..tak payah yang berat2..ape bagai... pastu die la sibuk kata kene buat penuh la..kalau tak tak cantikla..pastu aku kata tak payahla buat sampai belakang2 pun nak buat.. pastu die kata kene buat belakang la..ape la..... Aku tak nak..die yang sibuk nak... Pastu nak charge sampaikan RM350!!.... DIe yang nak buat penuh..aku nak buat simple jer...dekat kaki baju tu..same kaki lengan jer..aku pun sedar budget ku ciput sajer... Tak sangka, dah la tak ikut yang macam aku nak..pastu charge sampai RN350...
aku punyer terkejut..terus call my mom...my mom suruh stop work... amik baju tu and bayar jer berapa2...
Bile aku cakap kat die..nak tak nak die kene berenti la sebab yang suruh berenti tu makcik die... Bapak aku pun siap cakap kalau dah sampai rm350 beli baju lain jerla...... Orang tu adalah sepupu aku.... Sekian....hahahhaha..... Baju tu memang banyak pengajaran....dan lepas nie aku akan lebih berhati2....

Sekarang baju nikah ku bukan lagi baju impian aku..baju tu dah jadi cacamarba dah...wallahualam camner nak buat....Kalau ade payment masuk aku nak buat baju baru...aku tak kira..... Aku tak nak pakai baju tu..buruk ah.... Sebab bukan idea aku dah..nie idea org zaman batu..baik tailor nya baik si tukang jahit maniknya...... Semua macam ^&$%###^!!!!!!!

My Finance...

Hurm...hutang makin menimbun...sape nak bayar nieyh???????wakakakakaka.....saving dah semakin meleret2... Aku dah la berhutang dengan Along..kalau kali nie tak bayar habis la aku...huhuhuhuu..........(cerita ini adalah rekaan semata2...wakakakakakaka...tapi memang betul pun..banyak duit dah nak habis..)



Ok...sekian sahaja cerita....takde yang best pun..cuma yang tak best sahaja yang ada....
Photoshoot weekend nie pun cancel... huhuhuu....

Nasib baikla juru mekap i sporting, pastu photographer pun sporting..dan juga kak siti my new tailor yang baik hati... otherwise..aku pengsan.....


2 comments:

suezen said...

relax...dugaan org nk kahwin...kiter kene pikir sedalam2nyer...ok:)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts with Thumbnails