Monday, February 18, 2013

1tahun 7bulan


Stok susu frozen cuma tinggal 2 pack + 3oz bottle frozen.
Habis sudah.
Pagi tadi bekalkan 2 pack

Esok lagi 2 pack..

Habislah stok susu emergency saya..  (baru saya tahu stock tu boleh bertahan sebulan juga secara kritikal)

Sejak sufiyyah genap 1tahun 6bulan.. Waktu bermulanya krisis susu yg tiba2 merudum.
Sufiyyah dah mula di ajar bergantung pada susu fresh.

Sebelum susu time @ tidur time..
Kena minum dulu susu dari botol then sambung DF.

But i wont give up.
Selama mana sufiyyah demand for direct feed... Saya akan usaha.

Susu ada..  kalau di picit2 tu ada..  cuma mmg tak banyak.


Sekarang tiap kali nak susukan je bukan main lagi nak kena pujuk
Dan yg paling saya tak gemar but it really works..adalah menakut2kan sufiyyah.

Dog
Cat
Ayam
Monkey
Uncle Bai (uncle bai suke cium2 sufiyyah sampai die lemas..tu die cam takut2 sikit dgn uncle bai)...


tapi bukan takutkan utk harm sufiyyah
kami takutkan cakap nnti semua2 tu datang minum susu die sampai habis nnti dah tak ada susu...


Maksudnya dalam minggu ni sufiyyah waktu siang akan sepenuhnya susu lembu...
oh..sedih sangat...  tapi say ajuga tak boleh selfish
usaha semana mampu.

apa yang allah takdirkan utk saya..  saya terima seadanya

1 comment:

Qhaifa Nur said...

kejap dah 1 tahun lebih suffiyah...
susu formula pun baik juga...

Related Posts with Thumbnails