Wednesday, March 10, 2010

Bahasa Melayu Vs Bahasa Inggeris

Saya adalah pengguna bahasa melayu tegar. Malah saya tak suka jika ada rakyat Malaysia yang tak tahu berbahasa Melayu. bahasa Melayu kan bahasa kebangsaan. Sepatutnya kita mencontohi negara-negara maju seperti Jepun, China, Jerman. Mereka menggunakan bahasa ibunda mereka untuk berhubung dan mereka masih maju.

Tapi adakah saya menolak mentah-mentah penggunaan bahasa Inggeris? TIDAK!... Malah mempelajari bahasa Inggeris memudahkan kita untuk berhubung dengan dunia luar sementelahan Bahasa Inggeris i iktiraf sebagai bahasa dunia. Tapi, dengan penggunaan bahasa Melayu hampir 99% dalam kehidupan seharian membuat kan kita semakin payah untuk menguasai bahasa dunia ini.

Youthsays telah menganjurkan satu kempen untuk kesedaran tentang pentingnya bahasa Inggeris. Mari kita sama-sama menyokongnya.... Klik Sini untuk menyokong kempen tersebut!




p/s : saya dapat wang untuk setiap klik...jadi klik2 ya!hihihihi.....mata duitan sungguh

2 comments:

fazemy said...

huhu mcm2 la ko ni. Nik ko ada join project400 tu tak? aku join. nnti leh jmpa kat time sqre

Queen said...

nie join la ni...sila klik ye...mekasey...ehehehhe

Related Posts with Thumbnails