Wednesday, April 28, 2010

Nak berjaya kena keluarkan diri kita dari zone selesa

saya pernah dengar seorang motivator berkata begitu

HENDAK BERJAYA KITA MESTI KELUAR DARI ZONE SELESA

Kenapa?  Sebab kalau kita selesa maka kita akan berhenti fight untuk kemajuan kita.

Like I did right now.
Saya dah rasa selesa dgn office saya kini.  Walaupun gaji tak berapa nak tinggi.  Tapi kerja tak begitu banyak.  Cuma jarang2 saya perlu stay back.  Itu pun bukan selalu.  Jarang-jarang tau...
Dan waktu office hour saya masih boleh blogwalking, update blog dan juga bermain FarmVille...  Syok nye...

Saya boleh balik time tu sharp.,...so ada masa nak bermanja2 dgn hubby...

Tapi lately saya rasa saya terlampau berada di Zone selesa.  Sebab?  seorang demi seorang kawan saya pindah tempat kerja..saya?

Masih di sini update blog..boleh?...muahahahha

pada pendapat saa..bila wanita sudah berumah tangga dan mempunyai anak..kerjayanya akan lebih terbatas.  Lagi2 saya punya bidang ni.  Dihantar ke site memang payah..  Nak attend meeting pun dah susah.
Jadinya di sini sahaja.  Tapi tak apalah.  Alhamdulillah.  Tuhan masih bagi rezeki...  Dari nan ado ye tak...

harap-harap kerjaya hubby berkembang dengan cepat...bolehlah saya berhenti kerja dan buat bisnes sahaja...sob..sob





p/s : bisnes pun banyak cabarannya...ada yang jaki sentiasa kot..muahahaha

5 comments:

Intan and The Boys said...

:)
kite setuju dan sokong point2 tersebut.

ngeee~

fazemy said...

hehehehehhehehhehhehehe...no komen.

cikbedahlaser said...

aku rasa aku setuju... n mmg bidang ko tu..satu bidang yg hardcore la jugak....
tu pasal aku tukar keje...
dlu incik nakkal selalu memendam rasa.. bini xde kat rumah...asyik kena stayback...smpi tido2 opis.. keje kuat2..gaji kecik... bos marah2..kejar dateline... tp projek x dpt...apakah??

eynda said...

Buat bisnes pun banyak dugaan...tapi kita tak keje bawah orang so akan lebih tenang kot hehe..

Queen said...

puteri kure2 : ngeeeeee.... =)

kak emy : ye..no komen adlaah satu point yang agak bernas juga...

cik bedah : ye,..aku pun tak sabar nak tukar kerjaya...hari2 tgk bangunan..besok takut anak aku kuar muka bangunan...ekekkekeke

kak eynda : setuju!..tapi yang nik suka ada flexibility waktu kerja...dan sambil buat kerja rumah boleh berbisnes...dan takde istilah u bos and i kuli...

Related Posts with Thumbnails