Wednesday, March 9, 2011

Bile seksatari @PA bos berlagak jadik BOS...

Seyes.. 2 3 menjak ni saya sangat saket hati....

dengan semuaaaa orang....(actually 2 3 orang je)..hhohoho..saje drama queen lebih kan..

Tapi kan...tuela...bersabar jela banyak2...  malas nak bising2 dha..lantak la jadi apa...

Previous,...  my bos call me masuk bilik,..mintak tolong saya re-layout office baru nanti..since dia tak boleh pikir dah...

sekali lagi nak bagi tau...  bos panggil i untuk re-layout ok..bukan suka2.. ok fine..

Lepas tu i provide him 4 option....revised layout dari apa yang die dah buat..since i rasa dia buat tu dah ok..  Cuma kene betulkan sikit2 here and there...

biasalah..kita ni designer saje...pekerja..kuli biasa... bukan decision maker...decide sikit2 ok la...decide banyak2 sape la kita kan....

ok ....

so bos dah pilih and pas to person A...person A ni baru masuk keje sini..tapi die ni orang lama..OTAI....  dah banya pengalaman..so banyak yang nik dengar pendapat dia tau...
ok..kitorang diskus2 lagi based on ape yang bs dah comment pada my option..itu pun sebab si A ni panggil utk diskus...bos tak bgtau pun what next step dekat i..ape yang die pilih...mungkin die rasa tak perlu la burden i lagi kan..  since sekarang nak masukkan actual size measurement....so kita bagi kat otai la..lukis pakai tangan pun dah macam komputer...hahahhahhaa..teror siot..

ok..so die dah diskus..dah measure dah crack head..  last decision die tunjuk kat i and  i kata ok jugak macam ni..tapi takpe ke ur space jadi kecik ni...die kata ok...
layout die buattu very flexible...  maksudnya can be like this or like this...  i like flexible layout....

In the middle of our conversation...si Minah kepochi S**l b*****t ni  pun menyibuk..in every time walaupun dah cuba ignore die...
ade ke bile saya kata...draughtman also need space to open their drawing to discus..tak boleh cramp everyone here also...

and then die kata...
have too la....padahal dulu die tak tau die dulu kene cramp gitu...patutnya cakap je she have to la...sebab die bukan sape2 pun..PA bos je..duk dgn bos jela dalam opis....

ade ke nak suruh diorang ni guna one table dekat dalam bilik orang lain..and need to travel all the way utk refer drawing yang sepatutnya duk sebelah je..  so funny..  and all those things must be done semata2 nak bagi 2 person ni duduk dengan selesa dengan space yang GILE luas around 2.5m++ per person...sedangkan orang lain kene cramp duduk dalam space below 1.5m for each person....bias sangat...

kononnya have to...terpaksa....no choice...

bodoh ...takde istilah terpaksa unless u dah try all the option..  and some more...no one ask for her opinion...tgh diskus dgn si A kot....yang si seksatari ni sebok buat apa?


I mean sebok die tu macam die tu bos..mengalah kan bos...seyes..diskus dgn bos pun tak macam tu....
tak tau la kalau diskus dgn bos pun bos bagi jawapan bodoh gitu..  so aotomatic cebik jela depan bos..

HAVE TO....

saya bukan mintak everyone dapat big space...saya cuma mintak at least give other people chance to have enough space for themselves....

padahal dulu bos yang cakap dont want to cramp everyone in one space....kalau bos nak sangat that 2 person have their own space..yang BESAR...SELESA GILE...  cakap jela..saya boleh dengan snenag hatinya design lain..takde hal la..tapi bukan dengan sacrifice other people punye keselesaan.....

Beb...saya cakap bukan sebab diri saya.. saya sendiri tak payah space besar2...yang skearang ni pun dah cukup...  Tapi pikirla orang yang memerlukan..  Dan at the same time..saya bukannya bias..saya bagi setiap orang sama rata...  setiap org dapat same working space...  Malah..mana yang perlukan duduk dekat kabinet,saya letak kat kabinet...mana yang perlu dekat dengan plotter saya letak dekat dengan plotter..mana yang tak payah..macam saya ni...letak kat inthe middle pun okey...

tapi layout yang baru ni banyak yang saya tak puas hati..seyes..  i will easily spot down everything...  Bukan dengan bagi alasan.. WE HAVE TO.....TERPAKSA....  NO CHOICE....

that just stupid answer from BIG HEAD...



pssttt......sorry la..saya emo gile..masih bengang..lagipun...saya ni takde niatpun nak ejek seksatari atau hina kerjaya mereka..saya cuma nak mention pada satu seksatari ni kan...  yang berlagak melebihkan bos..  Stupid....rasa macam nak quite je...tapi sorry la..saya ni fighter..u do like this to me..u akan dapat lagi teruk lagi....buatla...i never care

6 comments:

chenta said...

wow..sini bos takde PA..so bos2 kck la yg berlagak jd bos bsr..hehehe

oya zihanee said...

+ org camtu mmg kene masuk sekolah lg. suh amik snebina, than when she used that word again, for sure dak kene tendang...siann...

attyfir said...

ini mesti kereknya PA..kasi lempang satu kali jer

matahati-aishahazhar said...

sabar jelah dengan PA macam tu... PA tu macam tak faham je apa yg org diskuskan.. sibuk nak menyampuk.

fazemy said...

Ni entry sbb bos tak pilih ko g secretary week ke apakah? hahaha. Manusia mmg ramai lebih kuah dari sudu. Tak suka org mcm ni. Klw diberi peluang mmg nak lempang dia laju2.

cikbedahlaser said...

nak like komen kak emy boleh?
hahahahahahaha

ssh btol hdup dgn manusia yg berat sebelah ni.. politik d mana2.. nk keje pon jd tensi.. aku nk g keje rileks2. keje aku best.. tp manusia2 ni yg buat keje aku jd aaarrgghhhh...tensi.
gitu la cite nye kan?

Related Posts with Thumbnails