Monday, August 8, 2011

Yabang dan sambutan hari lahir

Thanks utk semua ucapan Ulang tahun kelahiran..

Dan semalam (dua malam lepas)..  lepas yabang balik dari semayang terawih..Dia masuk ke bilik..  dgn gitar ala2 piano kecik dan mendendangkan lagu Happy Birthday buat saya...

Katanya :

Takde hadiah nak bagi kat sayang..sayang nak kek?esok abang belikan kek ya....


Saya cuma tersneyum...  takpela..cukupla dengan ingatan dan ucapan.  Rasanya tak perlu hadiah dan sambutan..  Seadanya itu lebih baik..  (walaupun ada di dalam hati sekelumit rasa ingin sedikit sambutan istimewa dari yabang, tapi itu semua kan cuma kehendak yang tak wajib pun utk ditunaikan)...


Dan sebelum tidur yabang hadiahkan kucupan macam biasa...  dan kali ni dia kata

"Esok abang belikan hadiah utk sayang..  sayang nak kuih tepung pelita kan?"

masa tu nak gelak pun ada..sedih pun ada...  alahaiiii..lurusnya suami saya ni..  saya cuma angguk je..tepung pelita pun tepung pelita la bang..
Kut2 boleh makan..  kalau tak boleh saya tgk jela orang makan kan utk saya..


hadiah dari Sufiyyah utk saya hari ni?..meragam dari pukul 2 petang sampai pukul 4.30...

Berhenti macam tu je..  sebelum tu puas nak diamkan die..  entah la kenapa dgn mood dia hari ni..  biasanya dia tak sesusah itu utk di kendalikan..  Biasanya lepas minum susu,..mandi..dah tukar pampers...  dia akan tido..  Paling kuat pun die nak saya gosok2 belakang die (sebab perut berangin)...atau paling tidak pun nak me'ngempeng' (melekap je dekat badan)...  dengan puting dalam mulut..saje nak bau badan la tu..nak di peluk (sebijik perangai saya masa pregnant dulu...seboleh2 nak hidung tu mengadap ketaik masam yabang)

Nak marah pun tak jadi bila melihat wajah polos Sufiyyah..  dia sangat comel dan sangat suci..mana mungkin hati ni nak marah kan dia....




Itu cerita sebelum sampainya hari jadi saya...


Masa hari jadi saya....  Yabang balik lewat...banyak kerja barangkali...

rupanya yabang belikan kek cappucino utk saya...  kecik comel je.. (jgn tanya mana gambar...haha..lupe nak amik..huhuhu)

cukupla..  rasa segan pulak dah tua2 ni ada lagi kek bagai dan dinyanyikan lagu hepi bzday to you oleh anak2 buah....

sweet..simple...

hadiiah?

mana ada hadiah...sejak bile pulak yabang ni romantika d amor kan...

kek tu pun dah kira boleh angkat ibu jari...




Tapppii...  sebab die celebrate bzday saya dgn cake..die punye pun cake jela..  ngehngehngeh   (itu untungnya bzday kita disambut dulu..what u give u get back aaaa)...haahha

lagipun yabang dah dapat hadiah bzday die sebelum ke Kuching tempoh hari..

Tripod 2 in 1...  Tripod dan monopod..  (harap die tak lupe la die dah dapat advance birthday present)





pssttt.....entry ini ditulis sambil meriba sufiyyah yang tak mahu tidur atas tilam..atas buai...atas ape punn kecuali dukungan saya....adooii..kebas....haritu sempat berpuasa 2 hari je..kemudian darah keluar balik..jadi saya kembali tak puasa...tak best pun sbb bukan boleh makan minum sedap2 ke hape..segan kutttt
selamat berpuasa semua

4 comments:

cheqna said...

comel baby sufiyah ni...macam yabang r..
hehehehe

Dee said...

alolo..tp nti kena latih2lah nik..takut nanti orang yg nak menjaga tu tak sanggup nak berkepit je ngan baby..

tapi yelah..suffiyah ni ikut muka yabang..

cikbedahlaser said...

xpe la nik..
suffiyah adalah hadiah paling bermakna utk bday ko thn ni..
nasib die ingt.. siap nyanyi lg.. klu laki aku... sengih je la.. hahahahahahah opss termenungumpat lak..

Bitt (double IS) said...

akakakkaa betul tu cikbedah suffiyah hadiah best...cuti pon dpt lama tak ker memang syok tuhh...hehehehe


nik, if baby cukup segala kehendaknya nik test...biarkan aje selama 5 minit tengok mcm mana...nanti nik dpt bezakan apa yg dia nak :)

Related Posts with Thumbnails