Thursday, December 20, 2012

Boycott.... apa ada pada boycott..pandangan dan luahan

Isu boikot ni dah lama..
dah ratusan tahun dah rasanya,,

Isu boikot barangan israel ni pun dah lama..

Tapi biasala.. manusia ni ada hangat2 taik ayam..
Even berita dalam TV pun..
Kejap musim tu asyik cerita eksiden..
kejap berita pasal rogol je..
kejapberita pasal dadah je


Apa2 pun ada musim
Tapi orang tak peduli
bila sampai isu boycott..
tiba2 ramai yang peduli.


Ada yg kata

"buat apa nak boikot kalau bermusim..nak boikot..boikot je sampai bila2"

"buat apa nak boikot satu barang je..  bukan satu je barang israel..apesal tak boikot sekali facebook,nestle..even kotex yang duk letak kat spender tetiap bulan tu pun barang israel apa.."

 "kesian la kat pekerja2 mekdi ni..korang boikot..pendapatan diorang terjejas..  korang ni lah yang meranapkan ekonomi bangsa sendiri"



Pendapat saya mudah..









Itu pandangan saya..  saya tak menyalahkan pandangan orang lain..  Sbb bagi saya tak perlu nak perbesar2kan sampai hilang kawan..

Ini bukan soal akidah..  (bagi saya la)...

Jadi kalau kita mampu.. berjihad.. di jalan Allah..  inilah masanya..
Jihad tak semestinya mengangkat pedang.. Mengangkat senjata.
Jihad ini pun jihad...
Perang saraf.. inilah dia..
dan kitalah askar2nya..


Jangan risau tentang rezeki.. Tutup satu pintu..terbuka lagi satu pintu..  Banyak lagi F&B yang memerlukan pekerja...  InsyaAllah..

Mana tau..lepas mekdi tutup kat malaysia (ni ta tau la hanya angan2 atau boleh jadi kenyataan..terpulang pada tindakan kita sekarang)..  naik pula Asian BURGER..  who knows..  =)



Jangan TAKSUb...  itu kuncinya..    semoga hati kita lapang untuk menerima dan memberi..
amin

6 comments:

kitatauke said...

sokong..atleast ada effort nak boikot barangan israel...kene istiqamah...tu cabarannya...skg sedang cuba boikot brg keperluan asas..guna alternatif lain yg ada...
p/s:bulan depan ade prosperity..waaa...tapi boikot tetap boikot...

Qhaifa Nur said...

mungkin pada yg sensetif akan boycott...
kata hubby biarlah....jgn pening kepala he..he..

Dee said...

setuju dengan nik..takde paksaan..nak boikot..boikotlah..yg x boikot jgn kutuk org boikot..hak masing2 kan..kita cuma boikot sebab dorang declare dorang sumbangkan ke tabung Israel..kalau dorang tak sumbang x perlulah boikot2 ni kot..

Ema Blog said...

terpulang pd diri sendiri...

mrs.ecam said...

sokong...kt opis sye ni ade jek yg mencemik2 bile sye ckp x mkn mekdi...derang siap tnya sejak bile? bln ni?? kang bln dpn ko mkn lg...uhuuuuuuu..jgn la smpi begitu...x nk boikot sukatila...tp jgn la perli2 org yg nk boikot plak kn...dl sye pong x boikot mekdi...bile ajak member mkn derang ckp x mkn...boikot...sye pong...ohhh ok...xpe kt mkn la bnde len...hormat lbh penting dr nk perli2 tol x...pape pong tepuk dada tnya iman....

A D I A said...

kalau kita 1000 org boikit, 100,000 orang lagi menyokong. tepul dada tanya selera

Related Posts with Thumbnails