Sunday, March 31, 2013

Rezeki ketentuan Allah

Rezeki tu Allah dah sediakan bagi setiap hidupan di dunia ni

Baik semut
Baik Pokok
Baik manusia
baik tua
baik muda

pada kita nak usaha.
pada kita mcm mana nak belanja / gunakan

rezeki melihat tu pun rezeki



ada org duk merungut tak dapat anak lagi
secara tak langsung mcm menyalahkan takdir
sbb allah yang takdirkan
Allah yang beri rezeki (anak)
ye.mungkin org kata aku tak rasa aku boleh la cakap

tapi cuba tanya ustaz2
kalau ko dah usaha
dah segala mcm cara dah ko cuba
akhirnya apa?
bukan tawakal
jadi serah pada allah



aku akui..
dulu pun aku ada gak mis conception
oo...tak patut


tapi allah dah tetapkan rezeki
bagi setiap hidupan di bumi ni

masa belum dapat baby no.2 ni

aku dah berkira2
gaji aku dan yabang mungkin short banyak jugak la..
paling obvious tang nak membayar baby sitter..  skang koman2 sorang anak je dah rm300...
mana nakcekau
bukan duit turun dari langit..

maksudnya aku kena bersedia utk kerja keras
kena la cari income lebih sikit
oh..dalma otak dah siap dgn planning (plan je..  yg bagi keizinan tu kan allah)

elok aku tgh melayan mabuk2
alhamdulillah..  both of us dapat naik gaji..
which is quite ok.. ada la..
cukup la nak tampung anak no.2
Alhamdulillah..syukur sangat2

siapa nak bagi?
Allah ..

bukan bos kita yg bagi
bukan kerajaan yg bagi
bukan

Allah yang bagi
yang ditengah2 tu perantara je


Jadi marilah sama2 kita muhasabah diri
setiap apa yg berlaku adalah ketentuan Allah
Kita bukan siapa2 utk menentukannya


Wallahualam

No comments:

Related Posts with Thumbnails