Friday, August 2, 2013

Semakin hari semakin tua

2 August
Terima kasih Allah..  kerana memberiku peluang menikmati rahmat MU..
merasai kurnia Mu
rezekiMu
selama ini..

Ampunkanlah dosa2ku..  tetapkanlah hati ku
Agar aku menjadi hambamu yang beriman
yang solehah
yang taat



2 August
Terima kasih buat Cik..  kerana telah melahirkan saya
mengasuh
mendidik
mencurahkan sepenuh kasih sayang
Terima kasih buat We...
kerana telah menjaga saya
melindungi saya

Ya Allah..  kau kasihanilah kedua ibu bapa ku sepertimana mereka mengasihani ku sewaktu aku masih kecil.
Ampunkanlah dosa mereka..  dan rahmatilah hidup mereka
Kerana merekalah yang satu.tiada duanya. tiada gantinya


2 August
tahun ni.
cherish moment to remember
hadiah terbaik..  bila sufiyyah dan ayah sama2 menyanyikan lagu Selamat Hari Lahir buat saya
sufiyyah masih blur2 semalam..  ni kenapa happy birthday ummi ni..  haha
selama ni happy birthday po-pi-a je.. =P

Yabang nak bawa saya celebrate semalam
Tapi saya kata "tak payahlah susah2..  saya ok je"
tapi katanya "itulah jawapan awak tiap2 tahun..  takde.. tahun ni kita celebrate" berkeras dia..
orang perempuan
mulutnya kata tak payah.. hatinya kata Mahu semahu2nya..
haha..
hakikatnya..  MAHU..  tapi sikitpunsaya tak nak meminta suami saya sediakan apa yang dia tak mampu
bukan dari segi kewangan je.. tapi dari segi penerimaan dan pelaksanaan
sayatahu dia bukan seorang lelaki yang pandai menaburkan bunga
tapi itulah lelaki yang saya cintai
yang saya harapkan akan melindungi saya
hingga ke akhir hayat

jadi celebrate hari ini saja.. 2 August - oh..mmg patutnya mcm tulah
dan akan terus pi beli persiapan utk pulang berhari raya
dah tua2 ni..
tak celebrate gila2 pun xpa..
duit tu banyak lagi boleh buat
dapat tengok suami dan anak berjoget menyanyi lagu pun dah bahagia..  =)

lagi pula tahun ni rasa sedikit serba salah..
sbb saya ada ambil job
betul2 masa hari lahir yabang nnti...hohohoh..









pada usia penghujung 20an ni..  saya syukur..  saya dapat accomplish mission paling besar dalam hidup saya (dari segi duniawi la)..  pembelian rumah pertama saya.. 2 year earlier before i reach 30..  walaupun rumah tu belum tentu lagi jadi milik saya lagi..  ada few urusan belum selesai..  tapi insyaAllah..  99% akan jadi milik saya..    inilah azam saya sejak saya mula bekerja..  =)
dah berkereta..  dan kini memiliki rumah
ada anak yang begitu sempurna di mata saya
ada suami yang menyayangi saya sepenuhnya

terasa dunia saya lengkap seketika
=)

ya Allah.. terima kasih atas nikmat mu..







psstt.. itupun ada orang kata saya tergesa2 beli rumah..  adooi. kelakar..  siap ckp saya menunjuk2 hal beli rumah..  itu bukan menunjuk2 la che kak. itulah impian setiap orang.  saya pasti sangat..  utk memiliki rumah sendiri.  walaupun cuma kecil semampunya..  betul tak kawan2  =)


2 comments:

Qhaifa Nur said...

hepi besday...
moga diberkati apa jua yang dilakukan..
moga segala impian dipermudahkan...

Mimy Hamid said...

happy besday nik ..semoga Allah merahmati segalanya buat kamu sekeleuarga

Related Posts with Thumbnails