Thursday, August 12, 2010

Saya gastric..tak boleh puasa....

Ewaah..syoknye kalau dapat bagi alasan macam tu dan still tak payah ganti puasa...hihihi...

Yup..saya ada gastric yang teruk..saya mesti makan...  Lewat beberapa minit pun boleh menyebabkan saya ke hospital.  Biasanya kalau saya nak berpuasa selain di bulan Ramadhan, saya akan ambil hari di mana malam sebelum tu saya makan dgn banyak.  Kesnya..MALAS SAHUR...ahahhahaha...

Semalam berbuka di rumah Mama..  Makan sikit je...takde selera sangat.  Takde rasa nak makan sangat walaupun mama masak rendang, asam pedas...  Seyes, makan sikit sangat je...

Pastu terus siap pergi terawih.  lepas je terawih berkejar ke hospital Seremban.  Pakcik Yabang sakit tenat.  Baru je dapat berita .  Mulanya Mama suruh saya tunggu rumah.  Tapi sebab kereta ada kekosongan kat belakang, saya pergi je..tak kira..  Mana boleh berenggang dgn Yabang..  No..No..No..No....

Masuk je kereta mata pun layu la kan...layan abang ayie bercerita....

Sampai Hospital....dah bukan time melawat kan...dah tengah malam  kot.  Jadi cuma seorang dibenarkan masuk.  Masuk la diorang 4 beradik ni sorang demi sorang...saya?  Saya tinggal kat luar je..nak masuk sorang2 macam takut pulak.

Tapi tuela..dengarkan diorang bercerita dah cukup buat saya sebak.  Takmo la masuk .  Nanti saya nangis..  Saya doa je kuat-kuat dari jauh...Semoga di permudahkan segala urusannya di dunia dan diakhirat.  Semoga di ringankan bebannya.


masa balik, abang ayie dgn Yabang berenti makan.  Tapi masa tu saya dah lena tidur..  Siap berkeruh...

Balik rumah terus tido.  Cuci kaki pun tak.  Memang ngantuk tak ingat punya...

Jadi pagi ni tak bersahur...dan bangun lewat.



Kesimpulannya : kalau nampak saya tak puasa tu paham2 jela ye..heeee  (alasan nikimah!!!!!)

PERUT...BERTAHANLAAAAAA


psssstttttttt....ahaha...saya tak boleh bayangkan kalau saya terpakasa berbuka kerana gastric..takmola..malu....tapi ada je org yang tak malu berbuka..kononnya gastric....hai la hai

12 comments:

cheqna said...

ooo
alasan baik tu hehehe
kalau dah sampai memudaratkan diri baik buka je yang oiii

Intan and The Boys said...

yang, awak tu gastric yang kritikal tu. kalau tak tahan sangat, please berbuka ye. risau ok. kang tak apsal2 pasal nak tahan diri dari berbuka, awak tersadai kat spital plak. no,no, no.

:)

Queen said...

cheqna : cuba bertahan....hee..insyaAllah takde pape....prut ni bagus nie...(sambil gosok2 pujukperut)..hee

Puteri kure2 : mekasih concern..insyaAllah takde pape...ahaha..nak berbuka pun segan..tak boleh bayangkan orgyang tak segan puasa kan..heee

attyfir said...

kena displin kan diri nik ..
kena sahur gak ..mesti..takleh tinggal..

Queen said...

kak ty : tuela..masa 1stsahur boleh bangun..ni maybe dah lari time tidur..ape pun tak sedar..bangun tidur dgn perut dah berkeroncong dan pedih sikit... Tapi sayang nak berbuka...takmo..takmo...huuhuhu...sob..sob..
(mengadu naseb..ahahaha)

Teh Ais Gula Madu said...

pergh alasan..haha..tadek nye..tak sahur pun kena pose gak..me oso tak sahur tau..kes alarm bunyik pn dah tak dgor..nantoks sgt!! tp pose okek..hehe.

TiNiE said...

alaa kalau dah betul tak leh posa, takyahla posa..karang takut memudaratkan diri...

mrs.ecam said...

lohhh de gastrik ke??? ermm buke jeklah klu x thn...ko snggup ke nk duk dlm spital?? x mo x mo xmo...huuuuuuuu

Dee said...

tahanlah ye..insyaallah akan dipermudahkan..kak dee pun mkn sket je masa berbuka..n sahur minum milo je..

Bitt (double IS) said...

siannya la hai...mental kena kuat la kan..saya kalau makan sahur banyak nanti pukul 10 naik lapar..hehehe so sahur minum saje...kalau gastrik rasa tak sedap bawa jek balm...agak2 memudaratkan pandai2 ler hehehe hopefully bulan puasa ni kamu dijauhkan dari gastrik ituw, amin :)

Queen said...

baby berry : saya puasa la nie...hahah..jgn kalah pada cabaran perut comel tu..kene paksa dia memahami..ini PUASA...ngeee..kalau tak de sakit takpe..ni risau sangat

kak tinie : insyaAllah..selagi tak memudaratkan..

mrs ecam : aku takmo mengalah awal...takpe..usaha tangga kejayaan

kak dee : itulah..kalau nik makan banyak sikit masa buka semalam rasa confident sikit....tapi ni dah pukul 12.30..masih ok..insyaAllah ok sampai petang..aminn

Queen said...

Bitt : terima kasih atas doa tu...memang harap sangat gastric itu pergi jauh2...hee....harap sangat2..ni dah lepas waktu kecemasan ni..insyaAllah..nampak gayanya akan bertahan sampai petang..hope lain kali akan cuba makan something before masuk tidur..incase tak terjaga kan...heee

Related Posts with Thumbnails