Tuesday, December 14, 2010

Lady Driver teruk?

Ramai di kalangan kita yang menggelar WANITA sebagai TERUK dalam pemanduan..  Teragak2 nak keluar simpang..  Last minute tukar lane..
RAMAI...RAMAI yang berpendapat demikian..  Lagi2 LELAKI...memang akan laju je berkata..
"Nie mesti pompuan yang bawak kereta ni.."


Sekali bile potong kereta tu..tengok2 lelaki..dan2 tula bangsa pulak jadi taruhan kan..


Saya tak nafikan..memang la..kalau dulu tu PEREMPUAN ni tak cekap sangat dalam pemanduan..  Ate...lelaki dulu semuanya gentleman..dia je yang bawak kereta..  Perempuan duk tepi...

Skerang nak dapat lelaki gentleman?...Pengikis duit pompuan banyak la..  Dan sekarang dah ramai Perempuan yang skil memandunya lebih baik dari LELAKI...

Tapi Lelaki susah benar nak terima hakikat tu...


Banyak kali dah saya jumpa di jalan raya...  Pemandu lelaki dengan skil pemanduan yang TERUK....

Pagi ni jadi lagi.. 

Jalan dari Bandar Utama yang melalui Kayu Ara yang boleh tembus ke SPRINT highway tu biasa nya JAM..  Memang kereta bergerak macam siput kat situ..

Tapi pagi ni lengang..  Jadi saya bawak dengan kelajuan yang agak laju dari biasa..  50km/j..  Tak laju sangatla..  Jalan kampung kot.. 

Tiba2...  saya nampak satu kereta wira aeroback..  warna merah...nak keluar simpang..  Saya perlahan kan kenderaan dan bersedia dengan kemungkinan...  Bukan perlahan bagi jalan tau..  Tapi perlahan sikit..  Manalah tahu die tibe2 keluar simpang..  Ok fine..  saya nampak die pandang kiri dan kanan..  Lepas tu berhenti..  Saya pun tekan minyak la..  Nak lepaskan simpang tu,.. 
Tiba-tiba...

Dia terus keluar walaupun masa tu jarak kenderaan saya dah dekat sangat dah dengan die..  Apa lagi..  saya tekan brek sambil cuba kawal stereng..  Saya kejap2 pegang stereng sambil ibu jari tekan HON..   Risau kereta terbabas je..  Masa tu brek dah tekan sampai lantai dah..  Memang dah dekat sangat..  Brek sampai kereta slide sikit dan berbunyi...

Dan orang tu sekadar mengangkat tangan..  Beb..Ingat angkat tangan tu terhapus la segala dosa.. 

Pergh..memang terasanak maki je..  Dah la time tu tengah meloya..  Terus hilang loya tu...  Pergh...  Memang sakit hati..

Jadi sekarang istilah LADY DRIVER bawak kereta tak berhemah tu tak boleh diguna pakai dah..  Nasib bbaik saya berhati2 dan dah bersedia kot2 orangtu *^(&%*&*&$%% keluar simpang secara tiba2..  Kalau saya jalan je terus..  Memang dah accident dah pagi tadi...


zaman sekarang..dah tak relevant bandingkan lelaki dan wanita macam tu..  Bergantung pada individu..  Kalau bawak kereta macam RABBIT..  memang la tak kira lelaki ke perempuan..  RABBIT tetap RABBIT.....



Pssstt/....mulai sekarang saya dan Yabang berikrar..  Kami takkan menyumpah2 dah.. kata2 sumpahan akan bertukar kepad abenda yang lebih comel seperti Rabbit..  Honeydew..  ataupun betukar pada ayat2 suci dan puji2an pada Yang Maha Esa demi menjaga kesejahteraan kami BERTIGA.....mueheheh..  Sape yang menyumpah kene baya dekat opponent RM1...hehhehe

9 comments:

~mrs azmi~ said...

good2... takla tambah dosa2 kering sebab menyumpah seranah orang kanns..

ah driver skang sameeeee jeeee baik laki ke pompuan.. klu dah sengal tu sengal jugeekk

cikbedahlaser said...

errr aku suke ckp lady driver teruk... even aku pon kata aku teruk... tp masih lg suke kutuk perempuan bawak kereta teruk... ooo aku bukan feminism kot...hahahahah
rasa diri sndiri lelaki kot...
crisis gender..

ooo aku pernah try wat gini.. x mau mencarut.. ade akak tu ajar..cube tukar jd makanan...
jadi aku tukar jadi timun, tempoyak, belacan, biawak dan ape tah lagi...

skrg dah jd jahat balik.. owhhh

cheqna said...

AYOOO
tgh preggy kena beware ngan kata2 yang kuar dari mulut
tapi tak preggy pun kena beware gak..
bagus gak buat macam yabang n nik buat tu...rm1...kau 10 kali dah rm10..hhehehehe

chenta said...

setuju sgt dgn entry ni!lady driver pun dah terer tau...dah tahu bawa kereta dgn cekap.. so skrg tak boleh nak ckp lady driver ni teruk sbb tak betul langsung!

Dee said...

susah nk ckp skrg ni kan..sama je rasanya..

attyfir said...

rasanya laki perempuan sama je,
bergantung pada individu tu,
nik hati2 ye bawak kete tuh

Ati Masrif said...

zaman dah berlalu

lady are smart driver now..

nasib tak de apa2 awak tu kan pregnant..

Bitt (double IS) said...

baru komen kat status kak eynda pagi tadi...pastu lambat baca enty nih plak..hehhee

sepertibiasa laki ka pompuan ka etika pemandu di pandang dan dipertaruhkan...

Rabbit tu comel kann.hehhe..

miSz tUna said...

mmg house bunny la driver tu.. bahaya betul :(

tahniah atas baby bump :) semoga perjalanan kandungan berjalan lancar :) amin...

-hazwani-

Related Posts with Thumbnails