Thursday, May 1, 2014

Puding Roti daging








Photo courtesy to : http://www.tiffinbiru.com
(maaf..saya tak sempat nak ambil gambar pudng roti saya..dah licin =P )



Bahan-bahan Base
Roti (agak2 berapa keping, saya guna setengah buku roti gardenia biasa tu.  Boleh juga guna wholemeal bread tapi nnti puding jadi padat)
1 biji Telur
Susu secukupnya.  saya guna dalam 1/3 cawan je
Butter
A pinch of salt


Bahan-bahan Topping
1 labu bawang besar (yang kuning tu)
Serbuk kari sikit, jadikan pes
4 keping Dada ayam yang dicincang
Cendawan butang
Capsicum
or any vege u want
Sedikit garam
Minyak utk tumisan
Cheese



Kaedah :-
- Tumis bawang sampai layu, masukkan pes kari, tumis sampai pecah minyak
- Masukkan dada ayam, tumis sampai masak
-Masukkan vege dan masak sampai air nya sedikit kering
- ketepikan

- carik-carikkan roti yang dah disapu butter on both side
- pukul telur, garam dan susu dan curahkan ke atas roti yang disusun di dalam loyang
- tekan2 sikit utk padatkan.

- tuangkan topping tadi, taburkan cheese.
-bakar pada suhu 200 darjah celcius sampai masak

-sejukkan baru dipotong

untuk dewasa boleh tambah mayonis dan sos cili..  mmg umph!





saya dapat resipi ni dari biras saya, saya olah dan cuba.  Kemudian masa cari gambar, baru tahu kat blog che mat pun ada.  jadi terpulang nak cuba mana2 yang selesa. Menu yang lengkap in one plate.  Sufiyyah suka =)



1 comment:

Bitt (double IS) said...

wahhh sedap sangatt nihh

Related Posts with Thumbnails