Friday, October 21, 2011

Kami tidak sehaluan..lebih baik kami berpisah...oh lala

Indah sungguh panorama
Bagai bulan purnama
Oh Lala...Tropika
Hujan bagai mutiara
Seri Seribu warna
Oh Lala...indah alam..Tropika

Waahh..sambil pakai spek itam..  jalan2. ..bertopi ada buah2...  amek kaw..  haha

Tapi ni bukan Lala yg tu....bukan juga sbearang nyanyian lain..

Ini mengisahkan tentang sejenis haiwan... yang bercengkerang..cengkerang bercorak2 halus... 
lonjong2 mcm kupang..  tapi berwarna putih dan pipih..

Buat masak lemak cili api ke..buat goreng cili ke..  fuhh.....sedap..

Tapi itu orang la kata,...

saya?  Saya dahtak makan sejak lebih sepuluh tahun sudah..
Saya sendiri kurang pasti sejak bile tak makan..  Seingat saya..  dulu..kalau orang sebut lala pun...saya nak muntah..pastu dah lama2..bertahun2..  dah tak de rasa nak muntah..cumanya saya masih tak makan lala...

Seingat saya.saya cuma ada peristiwa buruk dgn kerang je..tapi bukan lala...
Makan kerang besar2 penumbuk di rumah Makcik saya di Penang..  Makan cecah dgn air asam..  Pastu bertolak balik rumah di Kajang...sampai je rumah..bukak pintu van..terhambur semua keluar...  Sejak tu saya makan kerang..tapidalam kuantiti yg sedikit...

tapi saya masih tak dapat recall kenapa saya tak makan lala..

Jadinya...2 hari lepas..entah apa tak kena...  entah apa pesennya tekak ni...teringin plak nak makan lala yg terhidang elok dkt tray makcik...   kautla....

pergghh...sedapnya..sroot..sroot...lepas satu..satu saya sedut...uuii..sedaaappp


2 jam selepas lunch - saya mula pening2 loya.. 

dalam hati - eh..takkan pregnant kot...tak mungkin la (padahal masa tu dah berkira2 dah nak jawab apa dgnmak ayah klu preggy lagil..sufiyyah kan kecik lagi)....

Sikit..sikt makin lama makinpening....

Lepas tu sekian...4 kali saya ulang alik ke tandas..  muntah..  habis semua yg saya makan lunch tadi...  keluar habis sampai yg warna kuning pahit tu pun dah keluar..  memang dah lembik dah...

Pukul 6 tepat..terus saya balik...  malam tu yabang yang masak..nasib baik barang2 mmh dah siap sedia...  saya tolong sikit2...  yabangnak bawak gi klinik..tapi saya kata tgk dulu..klu muntah jugak baru pergi..

Alhamdulillah...dah tak muntah dah,...

Kesimpulannya...saya dan lala...tidak sehaluan...  lebih baik kami berpisah.. sedangkan masa type entry ni pun saya rasa loya nak muntah...

tak sakit perut..tapi loya die....siap sakit pinggang..sebijik mcm loya masa preggy dulu...  huhu

So no more lala.....


Saya ada 7 oz (susu pun merudum..pump waktu tgh meloya) susu...rasnaya nak buang jela kot./..tak nak amik risiko bagi anak susu waktu saya masih dalam allergy pada lala... 

9 comments:

OgysiJemariSeni said...

Baik berpisah sahaja dari badan merana...muhaahaha

Lady Rina said...

ingatkan apa tadi....hihihi..

Yan said...

xpnah mkn lala seumur idup
famili sendiri tak penah masakpun makanan berasaskn lala

kat kedai2 makanpn tak penah jumpe.. huhu

MamaEma said...

elergu lala lah tu

Softtouch [Hanim] said...

akak paling suka kerang...fav..lala xbape suka sgt...

Dee said...

fav k dee tu lala...tp kalo nik xleh makan..baik xyahlah dari suffer..

fazemy said...

ceraikan je dia. itu jln terbaik. haha

gadisBunga said...

pasni no more lalalalaa ok....

talakkan 3 terus ok.......

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ruginya....tapi biar rugi dari badan sengsara.



*pejam-celik dah 3 bulan Suffiyah. comel !

Related Posts with Thumbnails