Monday, October 3, 2011

Lmeak reduce 1%..lepas tu top up lagi lemak 10%..bile nak kuruss?

Last saturday
Konon pergi jogging la..selepas sebulan aktiviti menggemukkan badan di bulan raya...

Saya pukul 5 pagi dah bangun..lepas susukan sufiyyah tak tido balik dah.terus bangun mandi, online jap..pump susu....lepas tu masak breakfast...bungkus2 semua....  kejut yabang bangun...  guling2 dgn sufiyyah..mandikan die...dekat kul 9 baru keluar....

More pada piknik sebenarnya..  yela..  jogging satu round je..buat senamana guna alatan senaman yang ada di park tu...1 round...lepas tu penat dah..matahari pun makin meninggi..so stop..buat refleksologi...  ala..batu2 yang tajam2 tu..  ha..terhencot2 masing2..nampak sangat urat banyak simpul2..  kalau dulu rileks je saya berjalan atas tu...

Makan2...  pastu sufiyyah ngamuk2 nak tido.. so terus balik..  Dikni pun nak balik Sepang..while saya pulak ke rumah mama....  lepak tido lama2 (hohohoohoho)....


Tapi cam biasalah..sebenarnya lebih kepada penat ber cam whore bagai... 

Sufiyyah sekarang makin pandai tgk kamera...suka..suka....









Actually bila tgk sufiyyah.saya rasa dia sangat cepat membesar...  Rasa macam tak puas lagi melayan die waktu baby kecik dulu...sekarang asyik la nak duduk tegak..  Baring tak moh..  pastu kadnag tu duduk pun tak nak ..nak berdiri...  Die dah kuat nak angkat kepala..  Kuat betul..  Tappiii...  Kalau die ngantuk ke..penat ke...  nak tido ke..tgh manja ke..mak aih die punye lembik..mcm sotong..  memang penat sekarang pegang die..baru 2bulan setengah dah 5kg ++...camne tak penat..memang penat la..  Peha dah mcm ubi keledek...  danyang paling best...  i'm so proud to tell others yang saya menyusukan sufiyyah sepenuhnya dengan susu badan..takde campur2....  dan saya masih dapat baby yang sihat...domok...kuat..bijak lagi...

Sufiyyah makin kuat borak2...  ada je benda nak diborak..tegur2 orang.... Pagi2 dah senyum dekat saya..dulu senyum sipu2..skang sengih bukan main lagi..  Tgk kartun pun makin pandai..  Kadang2 rasa dia bukan budak yang berusia 2bulan setengah..rasa mcam budak 6 bulan..hahahha...

And last sunday saya pergi akikah kawan..anak adik ipar die kecik je..ingat dalam 1month + macam tu..rupanya 3 bulan dah..lagi awal 2 bulan dari sufiyyah..  Kecik je..tak boleh duduk lagi..  halus sangat mcm sufiyyah baru2 lahir dulu...  masa tu saya usap2 sufiyyah sambil dalam kepala terdetik "anak mek ni terlajak tumbesaran ke?..huhu"...  masa tu memang rasa sufiyyah besar sangat.....dan betapa saya merindui saat2 die lemah mcm tu..hahahha..sekarang ni belum pape lagi asyik kene tendang dengan die...  tido nak depang tangan sesaja..  kalau die nk kejut saya bangunutk susu..selain dari menggewang2kan tangan kat atas muka...paling suka menendang2 kaki die..sakit wooo...


Eh...banyak dah borak pasal sufiyyah..padahal nak cerita pasal jogging..hahahahhahahhahha


ok...dah....saje nak share pasal sufiyyah...cerita pasal die tak pernah puas....oh..saya sangat obses dengan anak sendiri ke?..hew..hew..hew (gaya gelak dd  =p)

4 comments:

uncle gedek said...

kamu tak gemok la.....

(baju sarawak!)

Kak Amy said...

suka semua gambar2 nie..cantik..


p/s: follow sini , salam kenal dari Sinar Raudah

emarieys said...

comelnya baby

Bitt (double IS) said...

dia memang comel

Related Posts with Thumbnails