Thursday, April 30, 2009

Bahan Bukti...

Kalau tengok cerita CSI mesti bestkan..sampai tak berkelip mata tgk diorang settle kan kes. Kesimpulannya, semuanya pasal bukti.
Tapi kadang2 terlampau mengumpul bukti pun susah jugak. Sebab kebenarannya hanya Allah SWT sahaja yang tahu. Ambil contoh kes Saiful Bukhari. Bukti yang tidak kukuh. Lalu bersumpah laknat. Kebenarannya? Allah SWT sahaja yang tahu.

Tapi zaman sekarang nie masih relevan ker nak pakai sumpah-sumpah nie? Relevan juga satu perkara yang penting. Di zaman sekarang nie dimana orang sanggup berbuat apa2 sahaja untuk membuktikan dirinya benar. Lalu bagi saya sumpah itu sudah tidak relevan. Bukti? apa sahaja boleh dimanipulasikan daripada bukti.

Sedangkan sistem kehakiman di Malaysia nie sudah goyah..lalu relevankah untuk bercakap soal kekukuhan bukti?

Lalu semuanya kembali kepada Allah SWT.

Senang untuk saya bicarakan dalam blog ini, saya seorangyang relevan. Sangat fleksibel. Lalu isu2 yang tidak relevan saya tidak ambil pusing. Perkara inilah yang memakan diri sendiri.
Tapi tidak mengapa..kerana saya juga punya bahan bukti...

p/s: dah habes baca dah?hehehe...baca lagi blog aku...nape?nak artikel yang tak releven tu ker?nanti aku postkan balik..takde hal la..erm..jgn lupe print besar2 bukti kau tu..teringin jugak nak tgk...

No comments:

Related Posts with Thumbnails