Monday, September 26, 2011

Muntah2 ok...

Alhamdulillah...  Lepas saya bawak pi klinik..sufiyyah muntah kali ke 5, lepas tu dah takde muntah..  tapi leceh sikit la..sellau tu sambil menyusukan dia..saya terus tido kan die..takde makna nak burp kan die..

Tapi nampaknya perut sufiyyah ni jenis berangin kut..  so nak taknak kene burpkan die..  lepas tu gigihla dodoikan die kan..

saya da baca dalam satu website utk breastfeeding mom...   katanya perut baby juga boleh berangin walaupun breastfeed..salah satuyang mempengaruhinya ialah kadar kelajuan susu tu keluar..bila saya baca tu..saya tahu..mesti perut sufiyyah berangin..bukankembung tau..berangin..cane nak cakap ye..kalau kembungtu sakit perut kan...so baby nanes2..sufiyyah tak nanes...cuma die terus vomit out..senyum..pastu tido...hahah.. bila sus masuk sekali dgn angin so senang nak muntahkan balik susu tu..  lebih2 lagi sufiyyah selalu gulping masa menyusu...so sekarang bg sikit..agak2 die lepas..terus burpkan die..walaupun baru menyusu sikit..  lepas tu sambung balik....lepas tu burp balik..  kene buat kerap la....  tak kesah..janji sufiyyah ok..dah tak muntah2... sekarang dah ok..lepas susu..tepuk2...tido...perut kenyang dan selesa...  lagi satu..saya cuba dengan pump dulu B..lepas tu barubagi sufiyyah minum....  walaupun ianya kana menyebabkan milk production makin meningkat...(saya dalam proses nak slow down kan sikit)..  tapi takpela..janji sufiyyah selesa,...

Semalam ada sessi photoshoot di office utk publish office punye project..  so dah mcm hari keluarga..masing2 bawak family..anak2..

layan gambar sufiyyah la sekeping dua. =)



7 comments:

NM02 said...

syomel tau gambar dia kat rak tu

Qhaifa Nur said...

risau juga kalau anak2 muntah..

sukanya tgk pic kat rak tu lain dr yg lain...

oya zihanee said...

+ ish-ish!! chomel nyerrr....

Naura said...

comelnya baby u

mrs.ecam said...

cumelnyer yg kt rak tu...leh buat wallpaper...heeeeeee

shaheeda said...

cumelnya sufiyyah, mcm da besar je.. btw saya ada tag awak @ http://aku-gadis-biasa.blogspot.com/2011/09/contest-raya-sedondon.html

all d best!

shaheeda said...

aisehh.. sori2.. hihi
http://hafiz369.blogspot.com/2011/09/contest-raya-sedondon.html

Related Posts with Thumbnails