Wednesday, September 14, 2011

TerKENAN

Orang kata...

Kalau masa pregnant...tengokla benda cantik2... yang huduh2..yang tak elok2...yang sedih2..jangan tengok....takut terKENAN kat anak kan...

Saya masa dari awal preggy.. program tv BERSAMAMU tu tak tengok...sebab saya selalu kesian sampai meresap2 dalam hati...  everytime terpandang org2 yang sakit ke...yang kurang upaya ke....cepat2 pejam mata pergi jauh2...sebab tak boleh..saya cepat sedey..sendu bagaikan drama....  lagi2 MIL awal2 dah tak bagi tengok benda2 gitu..  Kalau baca paper pun sama...saya elakkan...

memang dari segi santifik takde pape..  Tapi beringat2.. lagipun telinga saya tak tahan sangat kalau orang tua cakap

"haaa...kan aku dah cakap..jangan tengok..kan dah KENAN kat anak ko.."

uishh...tak boleh saya..  jadi saya elakkan terus...

Lepas tu..masa awal2 preggy saya search2 gambar baby yang comel2...  walaupun banyak yang comel2...yang kiut miut,...tapi saya terberkenaaannnn sangat dengan satu gambar ni..

Bile sufiyyah lahir tak nampak sangat..  Bile die makin besar...makin saya tengok..makin saya teringat2 gambar budak kiut yang saya jadikan wallpaper kat office sepanjang 9 bulan saya mengandungkan sufiyyah...

nak tengok?...


Nahhhh







Apa pendapat kawan2 semua...

saya tetap rasa die sama tang mata...tang mulut..tang dagu yang runcing tu,,,tang pipi...

Samaaaa sangat....lagi2 warna mata Sufiyyah yang gray tu,...  walhal yabang mata hazel..saya mata cuklat...mana datang gray tu tak tau la...




Alahai..rindunya dekat sufiyyah humairah ni...

11 comments:

cheqna said...

aha la..macam sama
kalau macam tu..nak tengok gambo baby yang comel2 gak r nanti..hehehehe

dd dudu said...

comel sangat sufiyyah ni.
hehe memang nampak same ar

Along Ayu said...

ye mmg betul kata org tua2 tu..bila ngandung tgok menda yg cantik, jgn susah ati, tgok hasilnye..suffiyah Humairah..:)

mrs.ecam said...

heee aku dl tepek gambo ank korea...mmg sepet2 mata ank aku...tp ms kcik mmg de iras2 ank korea...dh beso mkin iras aku plak...hahahahahhahah dh mmg ank aku kn...hiksss

m-i-o said...

uiiiii comelnyeeeeee!

bulehlah acik wat menantu nih? berapa hantarannya bukkkk? :P

muka baby ni memang berubah2. macam anak2 akak dulu kan, bila lahir memang agak dark chocolate jugak le, mungkin sebab suka minum kopi kot. hahaha. sib baik sekarang ni dah jadi kopi susu sikit ;) kacak tampan anak2 teruna akak you!

anyway, dijemput menyertai Quran Digital Giveaway di blog akak, ya?

http://my-internal-outlet.blogspot.com/2011/09/saya-patut-menang-quran-digital-oleh.html

mana tau, ada rezeki sufiyyah ni - bleh dia praktis tunjuk2 pen kat quran tu - bleh jadi ustajah pilihan esok2 :P

Dee said...

a'ahlah..sama..betullah tu..masa ngandung tgk benda yg elok2 je..hehehe..

CatlinaFly said...

alololo comelnye..sebijik!:)

gadisBunga™ said...

wah. sama la nik!

kalau nak husband muka cam remy ishak, pandang gambo hari2 agak2 boleh dapat dak? ngeee~

Softtouch [Hanim] said...

samalah nik...comel sgt...

nik mcm akak xleh tgk org sakit ker...cpt kesian..mmg xleh org peknen rase mcm tu...

nik akak minta maaf sgt xdpt dtg kenduri suffiyah...dicha masuk hospital..pulak tu akak x balas pun jemputan nik tu. akak minta maaf yer...

yg pnting pelamin suffiyah tu sgtlah cntik..dah maknya tokeikan haruslah cntik..

peluk cium utk suffiyah yer..

attyfir said...

memang sama sgt-sangat..

bieyah ahmad said...

ha'a la nk same....hehhe..klo btol jd cmnie pasni klo preggy lg leh la wt cr cmni..hehehhe..moh g blog sy plk

Related Posts with Thumbnails