Thursday, April 2, 2009

hari ini lebih baik

semalam aku rasa sebu. hati ini libang libu untuk n3 itu.
rasa kurang enak. rasa takkena.

tapi hari ini aku semakin ceria. tuhan masih sayang pada ku. DIA padamkan segala kekusutan itu dari hatiku. Sungguh, hari ini aku tidak lagi rasa sayu. Malah aku rasa semakin baik.
Bermakna aku dapat menghadapi dugaan ini.

Semalaman aku muhasabah diriku. Termenung sendirian sambil ditemani cerita matrix..hehehehe..
Aku amat yakin kali ini tindakan ku betul. Aku berada di pihak yang benar. Ya, tindakan aku untuk menjauhi mereka itu betul. Aku tidak bersalah dalam hal ini. AKu menjauhi mereka dan aku menjalani hidupku dengan lebih baik. Persetankan apa yang mereka kata tentang aku. Bukan aku tidak pernah dihina begini. AKu pernah dilemparkan segala macam hinaan
Lebih bisa dan lebih hina dari ini. tapi aku bisa bangkit. Aku KUAT.

Aku perlu kuat. Tuhan hanya meminjamkan dunia ini, jasad ini dan penghidupan ini pada ku
Tapi aku lah yang mencorakkannya. Aku perlu mengatakan apa yang benar dan apa yang salah.

Mereka tak nak terima? aku peduli apa.

Hahahahaha...
Aku hairan sekali. Sebelum ini aku diserang begini hati ini begitu gundah. Tapi kali ini diserang lebih hebat lagi, tapi aku tidak goyah. Ya, benar. Barangkali yang pertama itu dia mempertahankan dirinya. Tapi kedua itu kerana setan dalam kepalanya. Serta kesinisan dan keegoan dia. Lalu kenapa perlu aku bersedih. Dia memalukan dirinya. Malah aku simpan segala buktinya. Aku tidak bersalah. Dia yang patut malu. Meletakkan namanya sendiri di WALL OF SHAME ketika dia sendiri mengatakan org lain begitu.

Mual sekali. Tapi ketawa juga memenuhi bibir ku.
Seperti anak-anak kecil yang berbicara tentang kedewasaan.

Kalau dia bangga dgn kehebatannya yang tak seberapa itu, aku bangga dengan diriku. Dia memang perlu membanyakkan bacaan penulis kita seperti Othman Puteh. Atau barangkali membaca novel Warisan sepanjang 500++ laman. Atau barangkali juga membaca penulisan Hamka.

Kawan2...aku tidak akan gentar. Di sini aku bertapak memulakan segala, tidak perlu aku undur untuk diayang bermulut sinis dan memandang org lain penuh sinis. Meletakkan penuhkeraguan dan prasangka membiak dalam sarang dan lubuk hatinya.

Aku tidak hairan. Mencipta aktiviti tanpaku sesuatu kepoyoan. Terlampau menyerlah dibuat2. Aku cukup kelakar sekali.

Hurm...yang pasti aku bangga punya kekasih hati yang menyokong ku dari jauh. Memberikan aku kata semangat. Ya, aku perlu bingkas bangun demi dia.

Lepas ini aku nak selesaikan dgn sayangku. Supaya dia tidak terheret sama dalam kejalangan betina sinis itu.

2 comments:

fazemy said...

Dah tanya ke dia hal "love letter" tu? klw gaya dia cam nak gaduh jugak..abaikan dia queen. Org yg dirasuk hantu tak guna dilayan. Nanti kita pun jd hantu cam dia. haha.

Just ignore je dia. tak guna bawak bincang klw dia mmg org yg tak blh dibawak berunding.

Queen said...

hahahaha...betul2...patutnyer comment dekat love letter die tu video atau audio azan...kasik setan lari...hahahhaahah

Related Posts with Thumbnails