Monday, April 6, 2009

Hati yang baik tak kira warna kulit...

semalam on the way balik dari rumah abang ain di kajang, dapat phone call dari fairuz.
tayar kereta yan pecah just before keluar highway.

then i bergegas ke sana. Bawak laju giler...risau

sampai sana yan cakap tayar spare die da ade mamat tu bawak gi pump..
cina... aku pun bodoh, pergi check tayar spare aku, kempis..cess...baru haritu aku pump..
ini tayar spare semua fake!

then mamat itu sampai tak lama kemudian, dia diseberang highway...
dalam hati aku..
OMG, jgn kata dia nak lintas highway itu...
pastu die lintas dan aku tutup mata..NGeri..


dia la yang tolong pasang and jack kereta..
masa tgh sebok2 pasanga tu barulah polis bantuan lebuhraya sampai...
lambat...(tapi dzul cakap tu dah kira cepat)

after dat yan hulur duit, buat upah die..and seperti yang kamik semua agak, die tolak..
then die laju je ke kereta die..
masa dielintas tu...selipar die tercabut, dan die hampir2 kene langgar kereta...
damn..takut giler aku...

pastu die boleh patah balik semata2 sebab yan mintak no tepon die..
hahahaha...yan...no tu still kat i.....(yan kelam kabut and pakai phone i untuk copy phone no. dia hehehe..yan..yan..)

rasa terharu pun ade jugak..sebab mamat itu sangat baik hati membayar tol dua tiga kali..tolong pergi pump kan..dan siap check lagi tayar tu bocor ke tak...
memang baik..dan seperti yang fairus katakan..mamat itu HENSEM...hehehehe...ade can nieh...

anyway...nama mamat itu adalah Alvin..thanks alvin for ur help...

hati yang baik tak kira warna kulit...tak kira bangsa..tak kira agama...
tapi kalau hati tu busuk...penuh prasangka...
muka cantik pun jadi busuk...!

hehehe....

1 comment:

fazemy said...

Akak kan tak pernah pump tayar. tak reti. tayar tak de angin pun akak tak tahu. tahu isi minyak bila nak hbs pastu tekan minyak je. haha. mmg hampeh.

Related Posts with Thumbnails