Tuesday, February 22, 2011

Jangan salah anggap..kene selalu beringat-ingat dan berpada-pada

Asyik emosi je entry 2 3 kali yang lepas (kali..bukan 'hari' ok..kali..nampak nau update skip2)...

Entry semua tension je...

Tapi jangan salah anggap pulak..  Saya bukan marah orang nasihat atau beri komen..  Tapi beri komen yang membina..  Beri komen yang semestinya bagi juga ruang untuk saya..  Bukan kondem sampai saya rasa...

"Salah sangat ke cara aku ni?"

So.jangan kecik ati saya tulis entry macam tu...  Banyak sebenarnya nasihat yang berguna dari kawan2 blog..kak Liana..  Bitt...  Kak dee..  Kak hanim...Pidah jua...semua2 la... (pun jangan kecik ati kalau tak tersebut nama).....

Saya ni sebenarnya menimbangkan semuaaaaa komen dan nasihat....  Cuma kadangtu tak tunjuk..  =)

So jangan kecik2 ati atau terasa tau!..  Saya hargai setiap komen dan kritikan membina kalian...


Paling suka nasihat kak dee masa di IKEA dulu...

"Makan je apa2 nak makan..tapi beringat2..berpada2"

Yepp...beringat2 dan berpada2...i loike....sebab Cik pun nasihat gitu gak..Beringat2 danberpada2.....




bab makan berpada2 ni...ni saya ada lemah sikit..sebab sekang makan ikut napsu...kalau tak bernapsu..memang makan ada2 je..  kalau bile bernapsu...macam semalam la..3 pinggan sesah nasi sama lauk singgang...  Mama kata
"aku tau korang nak datang sini hari ni..tu yang aku masak lauk tu..aku tau nik suke"

waaaahh...tetiba ada rasa munge2 disitu..mekasih mama.....  Ala..bukan saya je suke..kak zah pun....  tp kitorang je la makan..dah dekat seperiuk..hahahhahaa......  saya siap ulang lagi makan sebelum nak balik tu...
hahahhaa....  mekasih mama....

Yabang la...agak2 takde mood nak makan ape.....die pun singgah la rumah mama die...confirm ade je lauk faveret die..kalautak faveret pun die kata faveret jugak....makan..ape yang ada..lauk 2 3 hari lepas pun takpe..hahahhaha..teruk perangai...(yes..i'm not a good cooker..but i'm surely can cook)....


Sekarang memang jarang memasak di rumah...sebab asyik buang2 lauk je bile terlebih masak..  Mama dgn ayah lagi suka kalau kitorang makan rumah diorang...  Nasib baik dapat gak elak2 balik tido rumah sendiri...Semalam pun dah nak kene tido sana....aiyoyoyo....

kalau dah 3 hari tak nampak batang hidung kat rumah mama....die akan call tanya tak nak datang rumah ke..mama masak sedap hari ni...

haa..gitulah..jadinya tidak la memasak sangat....


ok..dah merapu2 benar ni....k lah..bye


Psssttttt.....misi menyiapkan kelengkapan anak di hentikan sementara waktu...  Sebab banyak barang2 yang saya akan recycle guna dari orang lain especially Newborn punye baju....Dan saya juga dah decide nak pakai S3 sahaja...=)
Nak intai2 dekat Fabulous Mom di TTDI... =)
Harap2 niat tak terpesong la kannnn...

10 comments:

NM02 said...

saya pun heran knp ada yg suker komen bukan2...

cheqna said...

cheqna tak komen bukan2 kan???
erm..cheqna pun bernafsu sangat bab makan skang ni
huhuhuhu
makin menjadi2 ni....
alahai..

Bitt2 (double IS) said...

hehehee asalkan sihat yerr...tak pe luahkan at least tak terbuku dlm hati gituw...hehe

eh better cek pureen warehoussale bila coz berbaloi jugak beli sana...

cikbedahlaser said...

aku ade komen ke? ke tu nama pidah lain? hahahahaha

sejak opis ni d penuhi mak-mak buyung.. mcm2 perangai aku tgk masa mengandung.. boleh la belajar...

jaga diri bebaik.. org luar leh bagi nasihat je.. kamu yg kena jaga diri.. kami gembire je tgk kamu gembira.. heheheh
tgk gmbr ko bbq tu... nmpk dh naik nye.. heheheh bagus2.. terus kan usaha... utk bb yg sihat n mak yg sihat...

Dee said...

kdg2 apa yg orang ckp tu ada betulnya..tp kita pertimbangkanlah ye..yg baik ambil..yg rasa x perlu..tinggal..

apapun..biarlah sederhana..terlebih nti jd parah..nasi n ikan xpe..protein is good for your baby's brain..nti dia mesti bijak..hehehe..

attyfir said...

makan je apa nak makan nik..
kty dulu masa 1st preggy ngn 2nd elok je.semualeh makan selera je..

kena yg ke3 tak lalu makan..susah gak.

gadisBunga™ said...

kalau makan eskrem? :D

sahromnasrudin said...

saya harap saya tidak komen mengikut emosi..jika ya, sila tegur...

Anonymous said...

Nik, It's me again.. Anon yg baik (huhuhhu)~ Nak share some info. Kat area damansara utama ada butik BEBEHOUSE (one building dgn butik Anakku/watsons, atas salon Sense Sight Style). Butik baby tu sgt murah. Baru2 ni sy belikan hadiah utk anak buah sy. Guess what?? Harga baju2 disitu sgt murah :) Jumpsuit serendah harga RM9.90 - utk baby new born - 18 months (kain yg berkualiti + selesa utk bayi). Sy tak menyesal membeli lebih utk anak buah sy + anak2 sy skali..hehe.. pernah ternampak design yg sama dlm FB tp, perbezaan harganya smp RM10!! Hurm..Kalau nik nak cr bj tdo baby pun ada jugak..

Softtouch [Hanim] said...

buat apa2 pun semua kena beringat n berpada2...yg mana pndapat yg elok ikut n yg xelok ketepikan...bestnya mama nik...siap kol bila nik n yabang lama xdtg..:)

Related Posts with Thumbnails