Sunday, July 31, 2011

baru anak sorang gigi dah takdo

sesiapa yang mengikuti cerita nk preggy pasti tahu betapa nik bertarung dgn sakit gigi for 9 months..  sedey2...

so semalam dgn jayanya dah berjaya cabut satu....

agak terkilan jugak..sebab dari 3 geraham yang ada..sekarang cuma dah tinggal satu...

nampaknya utk gigi2 lain kenela simpan duit utk buat rawatan saraf...kalau tak sayang la..

gigi palsu takkan sama dgn gigi original...

doktor ckp dalam rm600 utk sebatang gigi bagi rawatan saraf...

  ada 2 batang yang kronik..yg lain masih boleh ditampal....

2 x 600 = rm1200..

owh...sangat pengsan melihat angka2 itu..



sebelum ni cabt..nik tanya dulu pendapat doktor tu..  die kata (doktor seorang wanita muslim melayu)...

dari segi kita orang melayu..dikhuatiri BENTAN..sebab banyak darah keluar....
Tapi dari segi sceintific, takde kesan apa2..  jadi terpulang..

Asalnya nak buat treatment utk 3 batang gigi sekaligus..  Tapi Doktor nasihatkan buat satu2 dulu..   takut nik tak dpaat tahan sakit...

Tapi memang..  balik dari cabut gigi..lepas kesan bius hilang..memang sakit..  dah macam nak bersalin lg sekali..

Nik bawa2 tido....  owh ya...bius tak memberi kesan pada bayi..  =)


Jadi nik cuma bangun utk susukan Sufiyyah je..  nasib baik dia tak banyak ragam....die tau ummi die sakit...


sampai ke malam masih berdenyut....  darah cuma berhenti lepas maghrib (nik cabut kul 2ptg)
inipun masih sakit..  dekat tmpt cucuk bius tu plg sakit..

harap2 takdela sakit gigi lagi....berat betul dugaan..huhu




p/s : mlm tadi sufiyyah tak bangun menyusu....cuma bangun subuh tadi...jadi hasil pump pg tadi (nik pump sambil susukn sufiyyah) adalah 9 oz...clap...clap...clap...   =)   nik percaya pd konsep supply on demand...  dan nik ikut nasihat dr seorang blogger yg bf anak die (sorry..lupe dah llink apa)...katanya JANGAN SIA2KAN SUSU YANG BANYAK SEWAKTU AWAL2 KELAHIRAN....  yup...  kita tak tau rezeki besok2 hari....  =)

5 comments:

gedek! said...

Baca pon sakit, weh!


Selamat berpuasa, babe!

gedek! said...

Eh... kamu puasa ke?

cheqna said...

wah..mesti sakit giler kan/..
hehehehe

atty's said...

sakit gigi..memang sakit ..
nik jaga diri ye..peluk cium utk sufiyyah

Bitt (double IS) said...

owhhhh siannya..agaknya terus sampai tak boleh buat crowning jek kann...tak pe nik...janji settle lepas tu kann

Related Posts with Thumbnails