Thursday, October 29, 2009

Poligami YES or NO ???



Semalam trial makeup bersama Kak Ayu dan Feena. Dalam kereta, bukak hot fm... ade lah sedutan pasal POLIGAMI....

Masa dengar tu saya terus cakap...
"Kenapalah lelaki ni nak berpoligami. Apa perasaan dia sekiranya wanita menduakan suami mereka. Pasti sedih dan kecewa. Sedangkan girlfriend ber'sms' dgn lelaki lain pun boleh marah-marah..."

Jawapan Dzul :
"Kenapa pulak perempuan nak mempertikaikan keistimewaan lelaki untuk berpoligami? Poligami itukan dibenarkan dalam Islam..."


Wah..wah..wah...belum kahwin berani dia keluarkan statement gitu. Memang angin la saya kan...Memang keluarla bahas-bahas yang panjang berjela...

" Hanya satu alasan kenapa hanya lelaki dibenarkan berpoligami yang boleh saya terima.... Kerana anak yang dilahirkan kelak harus pasti dan jelas nasabnya. Kalau perempuan dibenarkan untuk berpoligami..pastinya kelak anak itu tidak dpat dipastikan siapa bapaknya, lalu kemusykilan nasab ini akan menyukarkan kelak apabila bersangkut paut dengan ibadah. Dan lelaki dibenarkan untuk berpoligami kerana nasabnya akan kekal...."
"pikirlah soal hati dan perasaan..... Adakah lelaki suka kalau perempuan menduakan dirinya? Tidak bukan...jadi kenapa harus dibahagi- kasihnya..."

"Tapi kita bahagikan secara adil..."

"Bila mana namanya bahagi, berkuranglah kasih sayang tu..."

"Kalau lelaki tu adil..takdelah berkurangan.."
"Banyak cantik,..... Kalau dalam seminggu saya tidur dengan abang...bermanja dengan abang selama 7 hari, bila abang kahwin dua.... abang cuma akan tidur dengan saya selama 3 hari setengah..itu pun kalau letih takdelahnak bermanja-manja......kan dah kurang tu..... Abangkan nak adil..kalau nak adil kene bahagi sama rata...bila bahagi tak rata...abang berdosa... Jadinya baik tak payah bahagi terus..."

"....................................."

"Sekiranya nanti abang berpoligami... saya redha kerana perlunya saya taat dan patuh pada setiap keputusan suami bila mana ianya tidak melanggar syariat dan hukum agama..... Tetapi saya tidak redha wanita itu merampas sebahagian kebahagian saya bersama suami saya...... Sampai sudah saya tak redha pada dia...... "
"Hey..kereta tu dah dekat.....hisy...agak2 la.."

ya..sudahnya die lencongkan isu tu..... Padahal kereta tu jauh lagi......hurm...
Bila hal ini berlaku, saya jadi takut..kelak kalau dia menduakan saya...mampukah saya menahan sebak di dalam dada?
"Abang takdelah nak kahwin dua sayang...... "

"Memang lah abang tak kahwin dua...abang nak kahwin 3, 4.."

"Hehehehehhe...mana ade..."
padahal memang ya...huhu


Kepada semua wanita, perempuan, gadis2 sekalian yang berada diluar sana...

SILA JAUHKAN DIRI ANDA DARI LELAKI INI KERANA LAGI 9 HARI DIA ADALAH
MILIK SAYA...yeah!






2 comments:

sis_nita said...

yeahh..

ladies rules..

gedikness tak dibenarkan pada jejaka encem kat atas tu ehhh..

dik.. lelaki ni bab nak berplogami mmg cekap berdebat akan tetapi kita ni sebagai bakal mangsa haruslaa menyiapkan kata2 yang BERNAS nak smash lek debat2 tak berguna tu..

akak kan kalo bab2 laki nak berpoligami ni.. mmg laaa lom aderr kengkawan opis lelaki yg menang ngan akak..

kecuali..

kalo abe joe yg tetiba dah kawen lain secara sesenyap..

huhuhuhu!

Fatt Chin Choy said...

depan tak blh... guna jalan belakang
selalu kes mcm tu ler

Related Posts with Thumbnails