Tuesday, October 20, 2009

Wedding preparation progress report 2



So here the list :

- door gift for kids done
- suit for Mr Dzul.. done!
- pelamin (cuma tinggal lighting instalation and stage)




susah nak menyiapkan pelamin..bertekak bagai. But alhamdulillah..almost done...Hopefully everything goes well..

On my side at last i decide untuk tukar baju. So berarak dan baju nikah berbeza (please note that aku nikah dan kenduri pada hari yang sama)...

Takde beli baju baru pun...Cuma lengkapkan suit hitam untuk Dzul. Aku cuma pakai gown yang akan digunakan masa majlis potong kek di sebelah rumah dzul.
Kira recycle jela... Cuma dzul je pakai suit yang berbeza (dia harap sangat dapat pakai suit putih on his side)... Aku tak kesahla..cuma takut tak muat je seluar die (since dzul nie kan saiz mat salleh..ahahhahaha)



Hurm...lagi...erm...haaaaa....
Ade satu benda kelakar sikit. Sekarang kan dah trend bagi goodies bag dekat tetamu. Dalam beg tu isi macam2. Dah menenggelamkan zaman bagi buah tgn dalam bentuk pieces. Pergi kenduri mana2, semua bagi bag tu.

Okeh... so ape kene mengena dgn majlis aku?
Heee....actually aku masih mengekalkan bagi buah tgn tu dalam bentuk pieces. Takde beg2.
Cuma untuk keluarga lelaki dan juga untuk org kuat majlis sahaja sebagai tanda terima kasih banyak2 dalam membantu perjalanan majlis.

Jadinya... bapak aku bertanya kat mak aku

"tak lekeh sangat ke bg gitu je..takde dalam beg?"
sila baca dalam loghat kelantan...maafla..aku tak dapatla tafsirkan 'lekeh' tu hape..heheheh

aku tgk mak aku macam dah nak setuju dgn bapak aku..air mukanya.....ewah..hehe..aku ape lagi..laju je jawabkan...

"tak payahla membazir2..nanti paperbag tu org buang jugak. Satu kosnyer RM0.20..baiklah duit tu buat beli ape2 bagi org makan..."

bapak aku diam je...setuju la tu...hehehhe

Kawan2 yang mana akan hadir majlis aku...Maafla..aku takde wang yang banyak untuk dibazirkan begitu. Aku nak makan harian pun ikat perut untuk majlis ni. Jadi aku tak nak membazir walau sedikit pun..InsyaAllah. Mungkin tiada la tanda mata yang kekal.. Cuma aku harap, kenangan dalam hati dari kawan2 tu akan kekal selamanya sebagai memori yang kekal abadi...



Hurm..takat nie dulu...



p/s :
masih menunggu dari panggilan dari HABIB dan juga kompang serta tukang alter gown ku..



UPDATE!!!!
Group kompang dah ready..alhamdulillah.....
Nasib baik Cikgu Rohaya dan budak2 kompang SK Taman Seroja tu sanggup terima lagi walaupun dah lewat.... Maklumlah..tunggu feedback dari Sek Teknik S***** sikit punya lama...last2..tak dapatla..budak exam..huhu...tensen...

Kredit to Cikgu Rohaya dan kumpulan Kompang SK Taman Seroja...

Hope diorang play well.....tak kesahla dek non..asalkan korang teibai kuat2...terabur pun takpela..hahahhahahha.,....dah namanya pun emergency....heeeee....

Sukenyerrrrrrrrrrrrr

5 comments:

cheryna zamrinor said...

utk sha, yang paling penting adalah perkahwinan itu - selepas majlis. dan bukan majlis tuh! so, utk anda...sha rasa tindakan nak letak gift simple tuh mmg dapat kurangkan kos. Alhamdulillah...anda tak terbuai dgn angan2:)

* lama dah tak lawat sini sejak raya:)

Queen said...

hehehe..takpe2..

memang la...org kata ukur baju dibadan sendiri....ye dak..weeeee

myQza said...

wah!! semua berjalan lancar kan? harap2 ya. InsyaAllah..

Aliah said...

teringat pulak zaman2 sy yg nak kawin.. semua prepare sendiri just like you... penat..stress tapi berbalo-baloi... :)

All the best Queen...!!

Queen said...

betul aliah..stress sampai nak terkeluor bijik mata..huhu...tapi rasa berbaloi sangat2



tedi...ya..harap semuanya berjalan lancar

Related Posts with Thumbnails