Wednesday, September 2, 2009

Customer yang menaikkan darah...

Hantar dekat rumah boleh?

dekat mana?

Ampang

Boleh, tapi ade delivery charges

Boleh hantar ke office ke..dekat je, dengan PJ

Owh..boleh....Nanti kita jumpe dekat stesen minyak sebelah opis u la.

Hantar dekat opis i boleh?

Owh, i ingat nak jumpa dekat Petronas je. Kalau betul2 dekat opis (doorstep) memang tak dapatla. Tapi takpe, nanti rider i akan hantar, nanti dia sampai dekat opis u, dia call.
Dalam pukul 5.30

pump stesen tu jauhla sebenarnya 5 minit je....Kenapa tak boleh hantar opis lak aritu kata leh anta????i balik 430 fyi.

*&^*&$*##$*$&^%*)%$&^$%

Tadi i tersilap..bukan petronas...tapi dekat bh petrol next to phileo.
I takde cakap tak boleh hantar office. I cakap nanti rider i akan hantar pada u. Kalau tak boleh pukul 5.30pm..u still boleh inform.Kita boleh ubah masa hantar.Kalau pagi, u masuk kerja pukul berapa?Then i try hantar pagi. Sebelum pergi kerja........sambil urut dada dan picit dahi

.............................................................


Kepada customer sekalian, aku pun biasa juga place order dalam phone. Kalau kata boleh hantar dekat KLCC, maksudnya bukan dekat muka pintu atau dekat office punya pintu (contohnya nak jugak dekat depan opis dia..... Mungkin dekat tepi2 jalan dekat sekeliling KLCC yang besar tu.

Kenalah paham....masuk je kawasan opis mu itu, kene bayar parking..walaupun bukan nak parking.....
Nak murah..nak diskaun. Tak nak bayar chargers delivery. pastu nak ikut kepala dia je...

Baru je masa order tu kata kesian la..simpati la...nie simpati apa macam nie....

Tolonglah...aku tak kaya pun dengan beli cookies dua balang tu.
Tapi kalau nak cerewet macam haram memang la aku malas kan...
Nie last la aku nak berbakti tolong hantar nearby. Pasni ko nak cookies datang amik sendiri.

Lagipun aku pun dah malas denagn cookies nie..almost to giveup....
Baik customer..Baik supplier.....Semua suka buat andaian sendiri.
Pastu nak balikkan konon dia victim...
Pleasela........

Haritu bila cakap lepas office hour..ok je..baik..ok...
Bila skang eh..tiba2 ikut opis hour dia...camtu aku pun nak letak opis hour aku la kan...

Cabaran2.....
FYI wahai customer ku sayang... Untung aku seringgit dua je...
Nak hantar ke muka pintu macam raja. Dahla nak suruh update info setiap masa. Nak layan kerenah ko sorang..tak berbisness la aku..


Bukan semua customer aku teruk..ade yang ok....
Macam kak emy....rileks je....
Macam Sue Chin..tak kecoh pun...
entahla...nie tahun last kot aku buat cookies nie....
kalau tahun depan aku buatpun..maybe tukar supplier...tukar harga...tukar promosi....
NO kesian2..

3 comments:

suezen said...

huhuuhuuhu..dugaan tuh nik

nita said...

urmmm..
mmg leceh arrr cenggini..
nak kena antar depan batang idung laks..
hmmmm..

Queen said...

@suezen : tuela..dugaan betul pagi2 ni

@sis nita : memang leceh sangat. Pastu dia tak paham kita yang dimarah...nak buat macam mana...layankan jerla..

Related Posts with Thumbnails