Friday, September 11, 2009

Tido motor dan accident



Semalam, tgh elok makan nasi ayam yang tak sedap separuh basi key.....

Dapat panggilan dari abang sulung aku..

"Mah, bancik accident...Hospital serdang"

Terus call dzul suruh dia siap....masa tgh siapkan beg semua, capai kuih dan air kotak masuk plastik.....bapak aku call plak..

"Mah...tukar Hospital Putrajaya"

Capai kunci terus blah....singgah umah Emma,..tergesa2 pas contact lense yang dia order..(truly sorry ema sebab tergesa2 gitu...sori sangat2...)

Sampai umah dzul rupanya sepupu dia pun meninggal. Kat Bukit Beruntung. So semua family dia pergi Bukit Beruntung.....

Aku plak kidnap dia pergi Putrajaya.....

Lalu higway NKVE-KLIA...damn jauh..tapi tak tau jalan..dah orang tunjuk kat situ redah jer...


Berdesup 140km/jam..... encik polis trafik..jangan samna saya ya...


Sampai Hospital...sah bancik ada masuk situ. Tapi nurse tu kata ade lelaki dah masuk. Sekali masuk sorang je..
Owh..rupanya bayong da sampai. Cari2 kelibat kak long..takde..maybe jaga baby zakwan kat umah...

Kejap tu Aman pun sampai....dengan kawan dia..somel beb..hehehehhehehe

Cik dan we pun takde...Maybe lepas uruskan kat tempat kemalangan, balik solat dan tukar baju dulu.


Tunggu lama jugak..bancik xray satu badan.......

Pastu bayong kuar..borak2..cite2 lebihkurang...

Tak lama lepas tu baru cik sampai...


Ingat nak masuk tengok bancik..tapi doc said dah boleh keluar hospital...so tunggu jela kejap...
Previous masa cik belum sampai..bayong kat dalam lagi...Dzul dah tido dulu dalam kete..hampesss.......Aku dah ngantuk tahap babun....


Masa bancik kuar..tadaaaaaaaaaaaaaaaaa....

muka penuh luka...mata bengkak...dahi berjahit....tangan semua luka2...
penuh luka..macam pergi perang pun ada....

dan macam terminator.....
Tapi tula...dia kan doktor....kitorang nak tolak dia pergi kat kereta by wheelchair...
Takmo dia naik...dia kan doktor....jatuhla maruah beb..sanggup dia jalan berkaki ayam...hahahah.....


pastu dah lepas salam2 smeua..aku pun bertolak balik....bancik pun nampak okey..my mum pun looks ok...then balik la..sebab hari nie memang nak balik sepang....

Masa balik tu memang ngantuk beb....Aku cakap kat dzul suruh dia bawak... Hampess dia takmo...
Sudahnya dia buat la segala lawak dan segala bentuk nyanyian yang huduh dan sumbang sebelah aku sebab tak nak bagi aku tido....

Aku tak tau la..besok2 aku nak beranak agaknya aku drive sendiri je....
Smpai umah dzul..tak borak panjang....Terus balik..tukar baju..cuci muka..cuci kaki...

BAMMMMM....tido....




okey...mesti korang nak tau macam mana abang aku accident kan.....

DIA TIDO MASA BAWAK MOTOR!!!

adoyai.....failed beb....
Jalan baru bukak yang dekat dengan sekolah KLIA tu memang kelakar....naik bukit yang tinggi..masa turun bukit jalan tu tak straight..jalan tu macam senget sikit tau.....
Udah kalau macam lalok ngantuk gitu kan..harus terbabas naik divider la kan....

Nak tau tak..tempat kejadian tu cuma 2 mint dari umah aku. Dah nak masuk Taman Perumahan umah aku dah......

Nasib baik ada orang jumpa abang aku....Dan dia pun tak sedar bila dia jatuh motor.....
Dia cuma sedar masa orang dah kecoh2 kat sebelah dia...

Mungkin Kementerian patut kaji balik working hours untuk doktor ni...... Sampaikan tak cukup rehat....adoyai......

dan lagi satu..abang aku cakap..yang jadi dia sangat penat sebab dia sangat busy menyambut kelahiran bayi....
Kan dua hari lepas 090909 kan.......semua orang pakat nk beranak hari tu.....
nak tak nak dia kene sambut jugakla kan......
dan malam tu dia on call....so dia duk hospital.... esok kannya bekerja lagi.....
dan masa balik petang semalam..memang arus penat tertido...


nak upload gambar dia..tapi takde kabel phone plak...

4 comments:

suezen said...

huhuhu..kesiannyer....tp takpe..nasib baik x terukkan..huhuh

Anonymous said...

alahai kesiannya. harap abgnya ok skang nih. bahaya jugak tertdo atas motor. nasib jugak x kenderaan lain masa kejadian berlaku. ..

nita said...

laaaaa..

camnerr tu kan..

leh tido masa bawak moto..

ish3x..

ciannyerr.. penat sangat kot tu..

semoga cepat sembuh..

Queen said...

tuela..nasib baik tak melibatkan kenderaan lain.

ini dah kali ketiga dia excident dalam masa 3 bulan....

previous lagi menakutkan..jatuh kat tgh2 highway..nasib baik ada kereta yang baik hati berhenti kat belakang dia utk block traffic..huhu

Related Posts with Thumbnails