Wednesday, December 1, 2010

Ala...anak ko semuanya PERFECT!!!!!!

Semalam sedang berborak2 bersama subjek dan Yabang pun ada.. 

Kami sharing la..  Rupa2nya..  Yahudi ada nama gelarannya bagi setiap nabi2 kita tau..yang 25 orangtu...kecuali Nabi Muhammad je takde...

Ini listnya

Adam = Adam
Idris = Enoch
Nuh = Noah
Hud = Eber
Saleh = Shelah
Ibrahim = Abraham
Lut = Lot
Ismail = Ishmael
Ishak = Isaac
Yaakub = Jacob
Yusuf = Joseph
Aiyub = Job
Syuaib Jethro
Musa = Moses
Harun = Aaron
Daud = David
Sulaiman = Solomon
Ilyas = Elijah
Ilyasa' = Elisha
Yunus = Jonas
Zulkifli = Ezekiel
Zakaria = Zechariah
Yahya = John the Baptist
Isa = Jesus
Muhammad



So kebetulan nama anak si subjek tu ada dekat2..boleh kata beza satu huruf je dengan nama yang Yahudi gelarkan pada salah satu nama Nabi kita tu..

Kitorang cakapla..  Nama ####### tu sama dengan nama Nabi ####### dalam bahasa Yahudi..

Terus die melenting.. 
"Apehal pulak tetiba nama anak aku?..Nama ###### tu takde maksud ok!"


Pergh..ko nak mengamuk ape hal..  satu..ko letak nama anak takde maksud..  Dua..  kitorang ni sharing..  Bukannya maksud tak baik pun..  Kalau pikir2 balik maksud elok..  Sebab nama Nabi kot..  Cuma dalam bentuk nama panggilan Yahudi..  Ko nak mengamuk apesal?


Terus malas nak cerita dah..  Dah la berlagak lain macam..  Padanlah anak2 die semua kaki berlagak..  Baru ku tau..Like mother like daughter...  Pandai nasihat aku jangan bukan2 la..Jaga perangai la..Nanti perangai anak ikut perangai kite la..

Aku doa anak aku nanti sesabar ibunya yang tengah bersabar ni...Muehehehhehehehehehehhe




Psssttt....kalau orang perasan perfect gitulah..haih..bersabar jela..Jangan besok orang jauhkan diri dari keluarga ko dah la..anak2 jadi mangsa nya.

11 comments:

A D I A said...

haah bagi nama anak biarlah ada maksud baik2 kan. nama kita takde maksud sbb dulu2 parents tak amik berat hal ni sgt. nama hampir2 sama nama pelakon indon lagi u.

now dorang yg nasihatkan pasal2 nama anak ni, biar maknan elok2.

fazemy said...

Letak nama anak mcm nama 25 nabi takpe. Tapi jgnla letak nama malaikat. Kita ni manusia..takde yg perfect. Prasan ramai suka taruk nama anaknya Mikail. Klw nak taruk sgt taruk nama Izral-malaikat ambik nyawa...hehe...blh berikat slalu stiap kali pggil nama anak. kekeke

Dee said...

err..susahlah mau komen..hehehe..

cheqna said...

ayo..
huhuhu
sabo jela
take care dear..=)

YaNa said...

sabor je la nik...
org xleh trime teguran ni manusia yg rugi.
lgpun kite xrugi ape2... :)

cikbedahlaser said...

my name is KHAN.. uhuhuhuhu

Just Call Me Bitt said...

i banyak nak komen tapi malas...hehehe takut org salah tafsir susah kannnn...yg penting be positif :) we as human being should be humble coz we r HAMBA ALLAH babe...

Muhammad = michelle ;)

atty's said...

kena pilih nama anak..yg baik2 maknanya

Queen said...

kak ty : insyaAllah

Bitt : dalam buku i baca tu..Muhammad tak ada..=)..tuelah bitt...try to be humble as i can.. Takde niat pun nak hina ke ape...sekali die melenting..kenapa nak melenting dan tinggikan suara?..

cik bedah : nama u bedah okeh..hahahhaa

yana : bukan tegur pun..sebab rasana takde salah pun..cuma sharing info..mana tahu die tetiba nak melenting..

cheqna : tak pasai2 kene marah owh..sob..sob

kak dee : takpe..

kak emy : bab tu nik pun tak de nak komen...cuma kalau dah letak nama anak tu..bersiap sedia jela dgn kebarangkaliannya..tak perlu melenting kot..bukan buat teguran macam kita ni perfect..mcm kita sharing info gitu kan..tetiba kene marah..ape kes?

ADIA : ibu bapa skearang lebih peka kot

~mrs azmi~ said...

orang sekarang berlumba2 cari nama paling glemer tanpa fikir maksud disebaliknya... kalau nama panjang berjela2 tapi langsung takde nama yang baik kan rugi? dahle berat nak tu nak bawak nanti

Anonymous said...

salam nik...apehal ko pye blog nih...semuanya xpuas hati dgn org je??hairan aku...aku rasa ko tu xlah la bagus sgt....

Related Posts with Thumbnails