Friday, October 15, 2010

Labuh tutup punggung

Sejak saya kembali bertudung ni..kalau boleh cari baju nak biar la labuh sampai tutup punggung..takde la nanti kalau duduk tetiba baju terangkat ke....Lebih2 lagi kalau saya buat keje mengandam.  Memang la azab kalau asyik bangun duduk dan tetiba terangkat kan....Lagipun tutup aurat..mak saya pun tak de darah tinggi tengok saya dengar kata..heeee

Lepas tu kalau saya cari baju biar yang selesa..  Sebab style saya yang outing memang kadang sampai malam baru dapat jejak rumah..  So seharian mesti selesa pakai 1 baju je.  =)

Dulu memang agak susah la nak cari baju yang dapat memenuhi kriteria saya tu..  Sebab baju2 yang memenuhi kriteria tu selalunya berharga RM45 ke atas...

Jarang2 dapatla time Deepavali..Baju punjab tu harga dalam RM15 gitu..  Tapi macam biasala kan...warna pun Deepavali la...  Terang tang tang..Tak seswai dgn saya yang hitam legam nieyh..heee


Lama tau...lepas tu saya jumpa lah satu port ni..  Harga blouse semua murah2..bawah budget la..  Design die kadang cantik kadang tak cantek.  Tapi kalau jumpe yang ok..cepat2 saya GRAB sampai 2 3 helai.  Kakak ipar saya banyak kali puji baju cantik..  Yang penting tutup aurat la kan..

Kalau anda perasan..  Ada satu baju yang saya repeat pakai everytime buat job kahwin..Ala..yang warna cekelat tu..

Tu yang paling best...Sebab tak payah gosok..heee....Dan labuh la..tutup sebahagian besar peha yang 'kurus' ni kan....


Minggu ni saya borong paling banyak..sekali 4 helai.  hee...Lepas tu la terpikir..y not every week saya pergi beli..  Kalau ada orang berkenan, boleh beli..kalau takde..saya la pakai...hee

Saya bukanla intend nak meniaga baju sangat..  Tapi saya rasa best pulak.  Boleh la saje.  Lagipun saya ambil bukan dalam kuantiti yang banyak.  Takdela amik kodi2..  Saya amik kira helai2.  Jadi limited la..  Satu helai ada satu design je....Jangan risau ye..kebanyakannya free size..

jadi sesiapa rasa nak beli nanti boleh la..saya start jual next week.  Contoh2 baju yang saya jual macam kat bawah ni..

Kalau yang macam ni...kain die jenis cotton lembut tu....selalu kat uptown kalau saya jumpe pun dalam RM65kan...  yang ni saya jual dalam RM25 je...  contoh la ni..tak tau la next week ade lagi ke tak design gini..  =)






Baju ni saya pilih ikut sedap saya nak pakai..  Jadi memang well recomended la...  maksudnya kalau minngu tu ada 5 heli je yang berkenan di hati...jadi 5 helai jela..

Kalau minggu tu takdestock cantik2 sampai..takdela renew stock..senang kan..heee

Lepas ni kalau ada yang nak beli boleh calling2..  Saya akan upload dalam FB..saya akan buat pages..  heee....



pssstt..seronok shopping2 kalau barang murah ni..hee..puas hati pulak tu.. =)

10 comments:

A D I A said...

cantik queen baju2 ni, murah tak semestinya tak cantikkan. saya pun kalau tak berkenan dsign baju tu, leh borong byk2 baju tu, kaler2 je lain.

p/s mana de gemuk queen, slim je sy tgk.

mrs.ecam said...

skang aku x berani lg nk bli...kne tnggu pas berslin ek nk tngk perkembangan bdn ku smkin mnguncup kah atau smkin berkembang...huwaaaaaaa takottttttt...tp mmg lawo la design bj2 nih...aku ske yg 1st sbb kain cotton kn

attyfir said...

Memang cantik nik ..

gadisBunga™ said...

cantik dan sopan...suke! :D

fazemy said...

Cantik2...akak pun suka design2 ni..cuma skrg ni saiz asyik tersangkut kat montot je. Oklah nnti ko upload ye klw ada stok baru..klw berkenan akak order nnti:=)

CatlinaFly said...

kat sini lawa2 jugak tapi harga rm 80 ke atas kalo tak silap..selalu jenguk jelah tapi belum berkesempatan nak beli..

http://intangallery696.blogspot.com/

anyss said...

Salam,
Cantik. Berkenan yang last...tapi kain dia macam yang lembut ikut badan je. cik adik manis ni tak pe lah...kurus, kena saya yang dah mula tambah isi ni...karang buruk lak rupanya ;)

SYANI said...

kalau murah boleh beli banyak.. aku suka tu!

Queen said...

ADIA ; tu efek angle je...puas pusing tak nak bagi nampak gemuk..agaggagagga

mrs ecam : hahaha//takpe2..kita tgk perkembangan...ngee

kak ty : kang boleh la sopping dgn nik..agaggaa

gadis bunga : sopan pun sama penting dgn cantik kkan...hee

kak emy : ini tak sangkut kat bontot..sebab besar =)

catlinafly : ha..harga tu boleh beli 3..hee...tuela masalahnye ..memang cantik..tapi mahal..rasa terkujat poket... =)

anyss : takdela yang..die ada tali ikat kebelakang, boleh adjust tali dia... =)

syani : betui2...boleh beli sekali 3 pasang....kan..kan..

NeenaAnuar said...

cantik semua baju2 tu dear.. neena pun suke pakai baju labuh2 camgini kalau pakai ngan leggings! ;)

Related Posts with Thumbnails