Wednesday, October 6, 2010

Sekitar open house Aidilfitri 2010

Nak kata saya ni orang penting kenamaan tu takdela...  Nak kata mak datin tu pun berangan saja tu bolehla.. Agagga... Tapi Jadi Puan Seri ada gaya (sila muntah dgn statement masuk lif tekan naik atasni kan)..
Tapi memang jadual saya penuh sampai la hujung tahun.  Tiap2 minggu ada je job.  Which is Alhamdulillah..murah rezeki saya..  =)


Memandangkan ramai kawan2 yang call kata nak datang beraya..  Kadang tu saya takde kat rumah.  Kadang tu saya ada job, kadnag tu kat rumah ada sebekut kering je..  Jadi saya dan Yabang gagahkan buat open house sementelahan saya cuma free pada minggu tu je.

menu simple je..Nasi Ayam, Meehun Sup, buah2an..dengan ai sejuk...tu je...Tapi alhamdulillah...setiap tetamu yang datang repeat makan..suke betul saya tgk..heee


Jamuan start pukul 2.  Mula2 ingat nak buat tahlil arwah utk atuk saya...  Tapi LDP jem gile sebab ada van tercabut tayar kat tengah2  highway.  So parents saya sampai lewat.  Pukul 2 baru sampai.  Baru nak solat zohor.  Lepas dah solat ingat nak makan dulu.  Lapar kot..dah tengahari meninggi da.  Tengah makan tu, Fairuz dengan Din sampai...

Lepas tu tak berenti orang datang...  Tak putus2..sampai petang pukul 6..  Memang ke laut la tahlil tu..  Rumah kecik je..  Tapi mak saya paham..  nak buat cane kan..bukan boleh stop2 kan orang..  besok kalau nak buat tahlil, kene buat asingla jawabnya..

Alhamdulillah...kawan2 semua balik pun dah dekat pukul 8 baru balik.

Kawan office, Azli, Eza dgn cik tunang, Bitt dan family, Emma, Amir, Bai, Fik, Mar, Cik Jamil, Nizam, Kak Yati, Bukhari, ramai lagi la..Sampai tak menang tangan..  Mana nak refill lauk..mana nak goreng ayam (tambahan)..mana nak layan tetamu.  Nasib baik parents saya ada.  Diorang la duk layan borak dengan tetamu... ehehhehehee.....

Pastu dalam pukul 9 tu husna dengan suami pulak datang..  Diorang siap call tanya ada makanan lagi tak..Husna balik dalam pukul 10 gitu...lepa stu hujan lebat macam nak bunuh orang.  Lebat selebat2nya...


Lepas je hantar nasi dgn ALisya kat rumah Mama, balik rumah, makan..saya terus pengsan..dengan kene hujan tak mandinya..saya pengsan kat hall depan je..  Yabang la yang habeskan basuh periuk segala..  Lucky to have him..  AGaknya dia dah tak larat nak angkat saya, dia cuma pastikan saya berbantal pastu dia selimut and hug saya kuat2..


Terima kasih buat semua yang hadir..  Saya betul2 menghargai kedatangan anda semua.   Makanan habes...lepas tapau cuma tinggal sup je..lain semua licin...Seperiuk besar buat sup..licin.......Alhamdulillah..

Lain kali boleh buat lagi lah nieyh..heeeee

Jom la layan gambar yang seadanya je...sebab gambar lain tu memang takde...busy sangat sampai tak menang tangan orang kata... Ini pun sebab Bitt antara orang terawal sampai..dan kami kan blogger...so blogger bertemu blogger = GAMBAR...heee....


Lagipun seronok bergambar dengan Abg Is dan Ismeth..diorang sangat mesra..kejap je dah mesra...Cuma nak balik tu je meragam sikit..biasalah kan..budak2..lagipun hari sangat panas.. Mesti budak2 tu rasa rimas..Takpe..nanti auntie cakap dengan uncle suruh pasang air cond...  k!...Lepas tu kita makan keropok banyak2 tau!>.heeee  (sebenarnya duk tumpang anak orang jela...cute je diorang nie tau...macam mak die..heee)



Note : thanks bitt utk cookies yang sedap itu....nik sorok sebab takut tak sempat merasa ..heeeee......susah2 jee



Psssttt...first time saya masak dalam kuantiti yang banyak tanpa bantuan sesiapa kecuali Yabang selaku tukang kopek bawang...hahahhahaha..... Like mother like dotter la kan..heee

6 comments:

cikbedahlaser said...

re : nyah...ko xde YM ke..leceh btol la xde FB ni..nk contact pon ssh...
aku mmg nk cite pasal bnd tu...
yg aritu kt mana ekk?? perak ke?? hmmmm.... tnc apply la..ehehehehehe
tp leh kawtim lagi kot....
aku pon x ingt aku ckp ape dgn ko aritu... hahahahahhah pelupe... masalah aku jauh2 ni..sarip la..aku ni jenis yg leh je... sarip nti die itu ini itu ini..owhhhh

-komen utk entry ni...kang aku post...sekian -

cikbedahlaser said...

ehh asal aku xde dlm gmbr nih???
ahahahahahah

x dpt aku merasa nasi ayam ko...
xde job pon bizi...

Dee said...

alahai..kalo dee pegi leh jumpa bitt kan..xpelah..xde rezeki..jemputan byk sgt..x tercapai dek perut..hahaha..

next time ada rezeki..kita jumpa ye nik..

Bitt (double IS) said...

Alhamdulillah,
wahhh gambar banyak dan sangat besar...hehehe thanks erk nik...dapat jugak bersua muka kan..bravo sebab masak sendiri :) i likeee...betul gak tu dee tak pe tak de rezeki mayb next time kan...

Banyak betul gambar thanks kat yabang nik...cenggitu la starting abg is nak buat perangai kat pic2 terakhir...adik dok tengok jek kalau tambah 10minit adik pon sama join...derang buat hal sebab tak puas tidur hehe tak pe nik nak pinjam derang pon ok..hehehe tak yah laju2 buat anak, buat pening jek nanti..akekeke

tak susah pon cookies tu, kan memang dah buat cuma tapaukan jek memang dah niat nak kasi kawan blog merasa tapi tak tahu nak kasi mcm mana...hehe

(p/s abg is : bila tengok pic dia dlm blog nik = abg suka aunty tu, abg is masa makan keropok gg hantu) perhh dia dah gelar itu keropok gg hantu. Lepas ni kemana saja jadi trademark la keropok ituw...

Unknown said...

bestnya wat makan2..wat la lagi ^_^

NeenaAnuar said...

ish! missed this moment! kalau tak leh kenal ngan Bitt jugak! hehehe... sorry sangat tak dpt dtg hari tu coz Neena dah ade jemputan kat Klang.. so tak sempat nak singgah... maybe next time kite berjumpaan yer!

Related Posts with Thumbnails