Wednesday, April 6, 2011

Lawak rosak bahasa

SITUASI 1
Mok : I baru je beli blander baru..  Kedai Ah Seng tu buat clearance sale...
Mak : Owh..yeke?berapa?
Mok : Blander display je..Baru RM49.00 je..harga asal RM149.00
Mak : Owh..ape BANGSA?
Mek : ????????(bangsa?..nie cerita pasal blander la..bukan pasal bangla jual tu)
Mok : Panasonic...ok la...
Mek : (gelak guling2 dalam hati)

*BANGSA = Brand / Jenama



SITUASI 2
Yayang : Uiishh..kereta ni dah bau durian
Yabang : Bukan durian..die bau macam KUIH durian tu
Yayang : Kuih durian?lepuk ke?
Yabang : Bukan...ala..takkan yayang tak penah makan..die bulat2 warna kuning
Yayang : Ha?...ape tuh?
Yabang : Ala..yang warna kuning2 tu..plastik warna oren
Yayang : Owh....tu keropok durian


*KUIH =Keropok



SITUASI 3
Yayang : Sedapnya kalau dapat makan lepuk durian..buat jadi cekodok lepuk pun sedap
Yabang : Ha'ah
Yayang : Yabang penah makan cekodok lepuk?

Yabang : Tak pernah
Yayang : Aik..lepuk abang makan tak?..kenal lepuk tak?
Yabang : Entahla..makan kot...kene tengok MUKA dia dulu

Yayang : Muka? (yabang ni mengarut ape nieyh..takkan nak tengok muka mokcik yang buat lepuk kot)
Yabang : yela..kalau ta cane nak tau






*MUKA = Rupa



SITUASI 4
Ali dan Abu tengah sibuk mengait buah rambutan..Tiba2  si Temah datang dari belakang
Temah : Ali..ali!!!!..belakang ko banyak KENDERA
Ali dan Abu : MUahahahhahaha (gelak guling2)

*KENDERA = kerengga


SITUASI 5

Kimi : mek...KERETA kat mana?
Mek : Kat depan tuela...
Kimi : Mana?..takde punnnn
Mek : Adela kat depan tu..Kimi nak cari KERETA ke..kunci KERETA
Kimi : KERETA la...apela Mek ni..
Mek : Kalau KERETA..ada je kat depan tu...
Kimi : Mak...ada nampak KERETA mek warna biru tak?
Mak : Kat depan takde ke?
Mek : (kereta warna biru?..sejak bila kereta aku ada kaler biru hijau kuning ni?) Kimi cari apa sebenarnya?
Kimi : KERETA mek la..yang warna biru tadi tu..yang buat bakar sampah tu
Mek & Mak : Muahahahhahhaa (gelak guling2)


 *KERETA = lighter




Semua dialog di atas benar2 berlaku..bukan rekaan..cuma ada amend sikit2 utk memudahkan korang baca dan paham....   dan watak ditukar kecuali watak yabang and yayang ..hahahahhaha

7 comments:

oya zihanee said...

+ jauh bebenor maksudnyerr... hehehe.... +

Ati Masrif said...

selalu jadik lagu tu

janji boleh faham sudah...hihi

cikbedahlaser said...

diumumkan.. big Y perosak bahsa no.1.. hahahahahahahhaaahahhaahaahhahahahahaha

gadisBunga said...

hahaha!!! ni yang kene bukak sudut kesalahan tatabahasa kat dalam umah ni. hahahaha!!!

~mrs azmi~ said...

adoyai! nak putus urat perut gelak pasal lighter tuuu

Just Call Me Bitt said...

wakakaaakaakakakkaa...adehhhhhh iskandar heran ok kenapa saya ketawa

Softtouch [Hanim] said...

heheheheheh kelakar...suami akak ada rosakkan bhs jgk nik.
cth : bsikut dia ckp roti
kucing dia pnggil mei mei.

bahasa ni dia dpt dr mil akak..dornag mmg pnggil mcm tu dr dulu..heeeee

Related Posts with Thumbnails