Friday, April 15, 2011

terkujat..terkejang

 Biasanya dengar je orang cakap...

Tapi kali ni sendiri alami...

Ada org panggil simpul biawak
Ada orang panggil 'cramp' (ini kalau tekak mat salleh sikit)
ada orang panggil kejang
ada orang panggil kejung

tak kesah la ape panggilan die..

yang pasti ianya sakit wo....  saya ingatkan kaki saya dah putus dah malam tadi..

itu yang pertama kali kene sejak preggy..

Nasib baik..kejut yabang..sekali kejut je die terus bangun...  masa tu dah terasa kejang..tapi tak tarik lagi...tak sampai high pitch la kiranya...

yabang bangun..terus tutup kaki...  selimut tebal2..pastu die gosok2 kat betis tu...  sambil mulut ngomel2...

kipas la..
kaki sejuk la.
napa tak selimut la...

2 kali kene berturut2...  sakit woooo...

ok...pagi 2 bangun biasalah..kene bebel..

malam ni tutup kaki la.
malam ni kipas hala atas la....
malam ni...bla..bla..bla...

alaaa...  mek panas uuu...  2 3 menjak ni kan asyik panas je...tido pun kalau boleh nak tido dalam esbox...
tapi tula.. bile subuh je sejuk sikit kan.....


harap2 malam ni tak kene lagi..  sanggup tido pakai seluar panjang....  janji tak selimut..panas ...heeeee


lagi 2 minggu..lepas tu sibuk nak siapkan barang anak.....yeay...baby dah nak keluar...
semalam bukan main eksyen menendang2....ayah pun boleh nampak perut gerak2..mcm allien sikit..hohohohoho......

14 comments:

~mrs azmi~ said...

memang seksa! klu tak kena gaya sebab tak cukup minum air pun boleh jadi

~ana~ said...

kalsium x cukup tu...minum susu x? biasa kalau kena, mesti en suami suruh lompat..tp sapa la yg nak lompat time2 sakit mcm tu..hu3x..

take care..

mama tisya said...

mmg sakit kalo kena...so kalo tdo tu pki la stokin b4 tpki stokin sapu minyak panas...akak pn slalu kena gk time pregnant dlu..dh la en hubby kdg2 tdo mati..geram tul

sahromnasrudin said...

kne banyak minum air kot...apepun, papanya pun mesti lebih eksaited lagi kan

gadisBunga said...

uish sakit!!!! ada org panggil tarik mengkarung. tak tau apa punca. tapi ramai cakap sebab kurang air ke kurang garam. tak tau la.

Ati Masrif said...

mmg sakit yg amattt!!

kalau tak jaga betui
masa pantang nanti..leh
jadi selalu walau tak mengandung tau

kak ati baru kena mlm td...
sapu minyak panas byk2
then selimut ok

rATu kEBaYA said...

dek lepas ni kalau kena lagi macam tu cepat2 bengkokkan kaki tu.. buat macam bentuk L.. nanti dia hilang cramp tu.. insya Allah esok takder rasa sakit

Dee said...

masa preggykan fifi, kak dee selalu kena..mmg sakit giler..rasa nak menangis..mlm2..sapu myk panas kat kaki..pastu pakai stokin tau..

shaheeda said...

nik, saya pon kena malam semalam.. rasa macam ada org pijak kaki camtu la.. nasib baik kena kejap jeee.. hehe.. tgh2 tdo tekejut.. hehe

gedek! said...

yabang bangun sambil mulut ngomel2...?

Hahaha! Macam uncle jugak!

Eh... pakai la stokin bola... panjang. Tak payah pakai sluar panjang....

Pinky Angel said...

sakit.. sakit.. mlm ni b4 tdo.. (suh yabang sambung ayat tu mlm ni) hahahaha

Softtouch [Hanim] said...

mmg masa peknen mmg rajinlah kena kejang kejung nie..dulu akak pun pernah kena. ada kwn ckp bila kita p checkup tu minta ubat tambah kalsium..pil..tp akak dulu xminta pun sbb akak jrg kena..sellau kena masa tgh sarat2...

Just Call Me Bitt said...

pernah kena jugak dulu...entah la dulu selalu makan daging kaki jadi cenggitu..hehe tak tahu la kenapa..

Mimy Hamid said...

selalu kena time sejuk....petua bila kena kejang kan kaki...biarkan dia merengang...sakit tu mmg la tp kejap je hilang

Related Posts with Thumbnails