Monday, April 4, 2011

tekak saya tekak mat salleh?

Owh..first time dengar orang kata tekak saya tekak mat salleh....  mat salleh ke kalau pantang jumpe ulam dan budu?

kalau mengadap ulam dan budu di perli 'mek kelate'
kalau makan spaghetti ke....buat salad jadi bfast ke...di kata tekak mat salleh..

uish..tak paham..tak paham...  abeh..jarang2 kalau nak masak sedap2...masak spaghetti..besok anak jadi omputih ke?...

seyes..sometimes rasa teruk sangat...TAK MELAYU sangat ke aku ni?..walhal saya mampu makan nasi panas2 dgn ikan goreng je...  walhal saya masih kadang2 mengidam nak makan masak lemak udang dgn belimbing buluh..  barangkali selagi tak jadikan belacan sebagai menu utama...belum cukup MELAYU...


Pernah....saya lihat dia order sup dari pizza hut...  tiap kali makan pizza hut dia akan order sup..sup mushroom ke...sup ayam ke...dia cukup suka cream soup macam tu..  One day saya masakkan sup tu....sikit pun tak dijamahnya....dan end up saya nampak ianya dibuang....  sedih...  bila tanya kenapa tak makan....alasannya..

'ko bagi makanan omputih..kitorang tak reti makan"...

beb..makan pizza pandai...siap order sup tu setiap kali order pizza..tapi makan sup yang sama yang saya masakkan...dikata mat salleh..dikata omputih...

saya memang tak berani nak masak yang makanan2 melayu ni...lagi2 masak lemak cili api ke..sambal ke..  maklumlah...RAMAI lagi yang teror2..yang sifu2...  alang2 sekali sekala nak belanja makan..saya masakkan spghetti..  Dah pulak di katanya besok anank saya ni Mat salleh...asyik makan masakan omputih...haiyoo..spaghetti tu from itali la...

walhal sebelum tu saya tanya mereka...kalau masak spaghetti ok tak?..

haih..susahnya....hidup ni memang complicated kan.....sebab itu saya lebih senang tak buat apa2...saya masak dan prepare apa2 yang saya nak pada keluarga saya sahaja..  orang luar ni memang ada je yang tak kena dimata mereka.....

kalau rumah mak saya...saya masak spaghetti ke..masak carbonara ke..masak macaronni cheese ke....takde pun org komplen..sedap je ngap tau2 licin..  kalau buat baked chicken ke..creamy chicken ke (yang ni rindu mak saya masak).....lagi laju..makan dgn roti je...

Takpela anak ku sayang...  besok awak boleh la teerangkan kat deme2 ni.. 

"I memang mat salleh...and i eat less cholesterol..."


=)


Psttt...hari ni saya pergi amik ujian darah lagi..kene minum air gula lagi dan puasa since haritu kandungan gula lebih sikit..7.9....  takdelah tinggi....tapi mana taknya..pagi tu bfast saya adala waffle dengan blueberry jem..chocolate dan peanut butter...memang la ada naik..heeeee........  maklumla..saya kan "MEK KELATE"...maka saya jela yang minum manis2....yang makan manis2....  diorang jela yang makan dan minum benda terbaik...  tapi yang peliknya ada jugak kencing manis..  =)
kecik ati mek yuuuhhhh

7 comments:

uncle gedek said...

Yang penting, less cholesterol...

P/s: Suka makan kuih taik itik!

attyfir said...

kty suka je spaggetti..
walupun feveret ku sambal belacan..

NM02 said...

baru smlm mkn spaggetti... so smlm ai minah salleh, dan ari ni kembali ke minah key ell

Bitt2 (double IS) said...

alololo...sensitif la nik skang ni..hehe tak pe tekak mat saleh ke tekak org melayu ke janji berselera nak makan...tak mau hiraukan sangat... yg penting jaga gula tuh...

cikbedahlaser said...

sori i'm not mat saleh.. i'm mek saleha.. coz i'm a lady.. not Mat = Man..

yohooo..
camne bacaan gule nok?? jadi ke mau jadi pemburu durian tu???

A D I A said...

akak kalau masak kat family pun masak western je, confirm dorang sedap je. kalau masak makanan melayu ada je tak kena.

eh akak mek selangor makan suka je mende manis (tapi time peknen gula tak tinggi). sesekali terliur mende manis apa salahnya kann kang kurang tenaga pulakk.

gadisBunga™ said...

alah...alasan je sume tu! padahalan kat belakang kite depa yg lebih mat salleh dari mat salleh!

pelik kan manusia ni?

Related Posts with Thumbnails