Friday, September 24, 2010

Raya tweet tweet ....bertweet di pagi raya...

Pagi Raya...Yabang bangun paling awal sekali.  Pukul 5.30 pagi dah bangun..  Dan guess what?  Saya bangun paling last sekali..  Pukul 7....  Adik2 semua dah bangun..dah siap mandi...  tetiba je rasa sayu..  saya rasa tahun lepas, saya lah yang tertidur atas kerusi menunggu nasi impit siap.  Saya lah yang bekerja keras mengemas rumah, menukar langsir.  Sayalah yang bangun paling awal untuk siapkan adik2.  Siapkan dapur, hidangkan makan.

Tapi Tahun ni cukup berbeza.  Semuanya dah terhidang.  Semuanya dah selesai.  Adik2 dah siap mandi, dah siap pakai tudung, turun bawah makanan dah terhidang.  Semuanya dah siap.  Rasa sebak dan terharu.  Nak specific tak retila dek non..

So terus siap2, mandi, makeup lawa2 (ecewaaah..mentang dah pandia makeup)...
Pastu turun bawah Yabang dah tunggu saya hidangkan makan dia. Ala..padahal dah siap hidang dah pun atas meja.  Tapi dia nak saya layan dia pagi raya tu.  Terasa  dihargai dan terasa saya amat penting.  So siapkan dia..  akncingkan baju melayu dia...Betulkan samping dia (walaupun dah kemas cantik dah..tetap nak usik2 juga..amik syarat..hee).

Siap makan semua, ikut Yabang ke masjid (walaupun tak boleh solat).... Lepas sembahyang raya..  Balik rumah, bermulalah acara bermaaf-maafan.  Tapi gambar bermaaf-maafan takde ye..maklumlah..mek nervous..  Samapi lupe salam abang cik dgn kak na...  ngeri kot...agaggaga

Kita layan gambar jela ye...  tetiba malas nak cerita panjang2..agaggaga


























Owh ya..lupe plak....tahun ni sambut raya sekali dgn birthday CIK...so ada 2 kek di pagi raya..i loikee..terasa balik kelantan tau..ngeeee

Pergi beraya disambung ke entry akan datang

7 comments:

atty's said...

berseri2 semuanya ..suka tgk ..one happy family ..

Pinky Angel said...

meriahnya raya Nik! ;)

Jemari Seni said...

Nik..yg paling ketara semua mata sepet2 hehehhehe

fazemy said...

Lain kan beraya sbg isteri. Lg2 klw raya pertama kat umh mak mertua. Lagu sayu rasa hati..

gadisBunga said...

pic yg nyuruk belakang sofa tu kiutttttt sangat!

cikbedahlaser said...

cantik cantik cantik...
hehehehehe
aku paling suke tgk gmbr gile2 tu...
heheeheheh

ko la paling gedik....hahahahah

ayah ko pon join sekali... heheheheh

Yan said...

yg pakai tudung same kaler ngan awk tu adik yg last la ye...

Related Posts with Thumbnails