Monday, September 27, 2010

Raya tweet..tweett......hey orang sebelah!!!!

Sambunagn entry sudah...

Ingatkan jauh la rumah Mak Lang..semua salam macam dah nak pergi jauh dah la ni...

Rupanya.......

Jeng3x


Rumah sebelah je..  Mak Tua pun join sekaki gi rumah Mak Lang...  Hampesss...tertipu aku...  Seb baik takde orang perasan...

Kalau rumah mak tua dish dia adalah normal..which is rendang, nasi impit, lodeh...

Kat rumah Mak Lang plak....

Ada meehun sup, spaghetti, rojak buah...dan kueh2 raya yang sedaaaaaappppp.....

Semua anak mak lang yang buat.  kak salina la..rajin ebtul dia buat semua kueh2 yang sedap tu.  Tahun ni tak tau la nape..suke betul saya makan kueh raya..  hee...asal pergi rumah orang saya terjah kueh raya yang beraneka warna tuh..  Selalu tu tak lalu pun kueh raya..  tapi tahun nie..memang kerjanya nak makan kueh raya je...  Pastu tak malu plak tu..  Selamba je bukak balang, makan..agagaga...
Yela..orang dah pelawa la..bukannya tak de orang pelawa..  Cuma tak de malu2 miow..  Memang dah buat macam rumah keluarga sendiri..  Sambil2 tu melayan anak2 buah makan kueh...  Satu utk depa...3 untuk saya...agagaggaga....



Gambar ada satu je..sebab Yabang tengah rancak borak..  Saya pun dia buat tak layan..  Cheett....

tapi takpe...pandai2 la bawak diri kan..kalau nak kene tatang bagai..bukan bini komando la kan..  Duk la dengan mama sama abang ain..  Pastu layan si azam kenit berlari..  Betul2 saya buat macam rumah yang dah lama kenal.  Walaupun itulah pertama kali saya ke rumah Mak Lang..ngeee........  Mak saya ajar anak dia malu bertempat...heee..Rumah sedara mara tak bleh buat malu2..kene buat muka tak malu dan layan seperti di rumah sendiri..

Baru la orang selesa dan tak rasa susah dengan kita nak kene layan bagai kan..heeee

lepas ke rumah Mak Lang...kitorang gi rumah yang dah berusia 79 tahun....heeee



Bersambung...

2 comments:

gadisBunga said...

ala, time raya je la nak merasa betul2 boleh buat mcm rumah sendiri pun...kan

LiNda said...

hah,
kak linda dari dulu memang suka makan beskut raya
sebab time raya jek ada beskut raya
habis semua balun! ekeke

makan..makan..sila..sila..tambah..tambah ...

Related Posts with Thumbnails