Wednesday, January 20, 2010

Org berbudi kita tak paham bahasa




Saya pernah terbaca dekat banyak gak la blog.... Pasal follower.. Pasal viewer.. Ada yang merungut. Follower ramai..tapi tak ramai viewer. Balik2 muka sama. Balik2 orang sama.

Ada yang tak berkenan dengan Silent readers. Katanya "tinggalkanlah komen walau sedikit, kat shoutbox ker...baru la owner blog akan melawat.."

Ada yang dengan bangga kata dia tak follow banyak blog, buat apa nak follow kalau dia tak nak mengikuti. Tapi katanya juga.... Kalau org datang bertandang dekat rumah dia, pastinya ada kunjungan balik. Dan dia juga mengharap ramai yang view dengan usahanya untuk menarik ramai viewer.


Entahla...orang macam2. Pendapat masing2. Kata org, rambut sama hitam..hati lain2...
Aku sendiri sebenarnya kurang ambil pusing benda2 gini. tapi yelah...asyik jadi silent readers di blog org, jarang2 aku komen. Sejak keluar entry2 pasal perkara di atas nieyh..aku muhasabah la diri.
Lagipun..tak syok la tulis sensorang jerkan..nak jugak feedback dari pembaca. Jadi start la rajin meninggalkan komen. Termasuklah kat tuan punya entry perkara di atas nieyh kan... Mengikuti segala tips2 yang diberikan oleh otai2 blogger.

But still...NO feedback. Cuma dari kawan2 rapat. Bukanlah nak kisah kan..Itu pun sebenarnya dah syukur banyak2 sebab ada feedback dari kawan rapat untuk entry merapu2 macam tu kan..ekekekekeke.

Tapi jadi sedikit rasa dangkal (tak tau perkataan nie sesuai ke tak digunakan utk merujuk perasaan aku) kerana still owner blog yang bergebang sakan tu, yang selalu aku singgah dan selalu aku tinggalkan komen tu, tak ade pun bayang dan rupanya...hurmm...


Pelik bukan..orang bebas berkata apa2 pun. Tapi kebenaran akan terserlah..




p/s : aku tak kesah kalau ramai yang jadi silent readers.. Tapi kalau ada feedback itu rasa lebih bersemangat... Mekasih untuk pengunjung setia blog aku...dan juga pengomen setia..Aku rasa nak buat contest pasal tue lah..


5 comments:

messo said...

first comment from me...dh lame jd silent readers blog u ni...skang entry ni i trase.huhu.okeh,i terkena..

Queen said...

owh..jgn terasa ya messo.....kita sama2 muhasabah diri...

chaiyok2!!

eynda said...

Uikkss...me pun terasa ler hihi...bukan takmo tinggal komen...eynda ni azam cukup tinggi...kalau boleh semua blog yg eynda follow & yg tinggalkan komen kat blog eynda, eynda nak kenal lebih dekat...rajin bagi komen...tapi tu la...masa kurang izinkan...kekadang masuk blog2 sempat baca sambil lalu jek....serba salah sebenarnyer...eynda paham perasaan queen sebab eynda pun sedang merasainyer cehhh....ada blog yg eynda hari2 bagi komen tapi batang hidung diaorg nampak sekali dua je kat blog kita...cuba pikir yg positif..mungkin diaorg pun tak sempat nak baca blog kita...atau diaorg malas nak komen?? Wallahualam....jangan sedih2 k :-)

Queen said...

kak eynda : tak pe..nik paham...tapi ade org yang tak paham..tulis entry marah2 kata kita tak view..sudahnya die pun tak datang juga..ekekkee...

takpe2...sama2 ita muhasabah ye....thanks datang bertandang ke blog nik yang kuat merapu nieyh..ekekekke

Unknown said...

Salam Queen... aiseyy! hehhehehe nak tinggalkan jejak tu la yg ahkak selalu malas..rajin baca jer! Ok from now on memana ahkak singgah i will say hi la gitu! tarbiah diri sendiri nih.

Related Posts with Thumbnails