Wednesday, April 14, 2010

Masam! Aku parang ko kang!

Hari ni mood makan je...Pagi tadi cuma breakfast nugget...Tapi banyak sampai kenyang dibuatnya...adalah dalam belas2 ketul. Minum plak jus Oren (ada harapan nak dapat anak pompuan..muahahaha).. Lunch pulak tapau nasi dgn ayam masak merah. Hubby tak nak bawak bekal. Kenapa entah... Tak sedap kot kali ni saya masak ayam masak merah....

Hari ni nak reveal snek kegemaran saya... Sepanjang masa.. Orang kata tak lapuk dek hujan..tak lekang dek panas.. Seingat saya dari sekolah menengah saya dah suka makna ini snek....Sampai sekarang...



Kacang Parang...atau Broad Beans... Kalau ada kulit lagi sedap. Kulit tu hisap2 sampai tawar...Haaaakkk Ptuiii.....hihihhihi..... Tapi ni sebab nak kudap2 kat opis...susah plak kalau kene kopek kulit bagai.... Saya lebih ralit makan kacangni berbanding kuaci....



Lepas tu sekarang tengah gila makan ais krim ni...

Masam menyengat tapi sedap....Srooot...Srooottt.......tima cuaca panas2 ni kan....
Memang mengancam kalbu lah...



Korang pulak suka makan snek apa?Share la...mana tahu boleh bertukar rasa dan perasa....

10 comments:

Jemari Seni said...

Queen! Hakak suka askrem tu gak.. dlm dia jellykan slurrpp!
Hakak kalau dpt makan kepok udang tak pandang kiri kanan dah.

Queen said...

wwaaahh..kepok udang pun dap..dap..dap....

ha'ah...yangdalam dia ada jelly tuh....sedap akn...srooot..srooottt

chenta said...

uish..terliur tgk ice cream tu

mrs.ecam said...

aku ske sume jenis kudapan...sbb 2 bdn aku gedempol camni..keh3...pnah mkn eskem 2....masam tp syedapppp hekhek

Queen said...

chenta : sedap..dap..dap

mrs.ecam : hihii..takdelah...same2 je...sedap kan..dap..dap..dap

nursarah said...

hehe, my dad suka beli kacang parang tuh. tapi my family terpaling suka kacang cap ngan yin sebagai snek. bape minit je dah boleh abis.. ehehe

Dee said...

suka mkn pistachio..tp mahal giler..hahaha..pastu suka gak aiskrim mcm nik suka tu..tp x suka apple..suka lime..

cikbedahlaser said...

nanti aku cari eskrim ni....

feberet jajan... byk sgt..sbb kami hantu jajan.. tp yg paling sukak klu benti kedai kena beli...cheezel..
eskrim x yah ckp.. mmg feberet smpi tua agak nye...
skrg nye kesukaan... manggo tanggo dgn magnum.. aku suke eskrim susu....
nyum nyum.. alamak.. mcm kena g cri je nhi

LiNda said...

Saya suka semua snek yang anak saya makan .

Tah apa2 jek dorang beli . Tapi besh wooo ... siap berebut-rebut lagi . hahaha

Kapten said...

kalau hisap kulit kacang bakal dapat anak lelaki plak --> ni auta

Related Posts with Thumbnails