Friday, April 2, 2010

Org berbudi kita berbahasa

Orang memberi kita menerima...


Kalau dulu petang-petang mak kita mesti kalau masak kuih ke apa suruh hantar kat rumah jiran-jiran. Pastu nanti petang-petang hari lain adela jiran plak pulangkan mangkuk tu dengan segala macam kuih. Ada jugak yang hantar mangkuk kosong beserta mangkuk iringan yang lebih besar... Ahahahaha...

Yang tak de iringan pun ada. Tapi maybe lelain kali ade la kot.. Bukan minta di balas kan...
Hati nak memberi biar ikhlas. Pulangannya berganda-ganda okeh...


Pernah saya tanya mak saya... Mangkuk cantik kat rak dapur tu siapa yang punya. Katanya jiran selang 5 6 buah rumah datang bagi kuih sedap-sedap. tapi mak saya belum ada idea dan masa nak membalasnya. Yang kelakarnya makan bulan jugakla...ehehhehehe.... Maklumla..mak saya bekerja. Mana ada masa kan...

Sekarang, mak saya kalau bagi orang apa-apa, cepat je dia pesan suruh terus ambil mangkuk. Sebab tak nak susahkan orang tu nak kena membalas apa-apa... Tapi ada je yang di bagi. Waffer la..keropok la.. Cekelat la... Kami la yang paling suka. Suka makan...

Hihihi...

ok..ok...dah lari topik...

Sebenarnya nak cerita... Beberapa bulan lepas, Catlina dari kedai gambar kami minta tolong votekan untuk dia sempena ada peraduan ni. Kebetulan masa tu saya free. Jadi saya tolong votekan untuk dia. Tak tahulah menang ke tidak sebab dah lama dah. Masa tu dia janjikan ade hadiah untuk org yang tolong votekan. Tapi saya tak kesah sangat. sebab membantu sesama blogger. Mana tahu nanti kita perlukan bantuan pulak kan....

So, saya pun bantulah....Ok..dah lamaaaa dah..kemudian saya dapat email. Wah...rupa-rupanya beliau dah tolong buatkan saya satu banner / logo khas tau...

Santek......walaupun tak begitu tepat dengan jiwa saya..tapi tak kesahla kan...orang tu bagi ikhlas you..amik je..... And thanks a lot kat catlina... Sebab buatkan secara free. Padahal saya dah lupa pun janji dia tu...kikikiki... Sebab masa tu memang tolong ikhlas kan...

So..here the logo... (yang sekarang ni saya guna utk profile pic saya...hihhi)





dah guna 2 3 hari baru nak buat entry berterima kasih kan..teruk betul saya ni...

Sesiapa yang rasa berkenan nak buat logo secantik di atas ni,..boleh la tempah dekat Catlina atau Kedai gambar kami... Saya berpuas hati sebab sommmmeeeeeeeelllllllllllll.......

Again..Thanks Catlina!






p/s : saya pun sebenarnya ada hutang dgn catlina...dah bayar deposit utk photobook...pastu duk tangguh editting....haiz..bile la nak buat editting gambor nie....hihihi

4 comments:

Dee said...

queen..psl yg jual anak tu..kak dee xnak buat entry..almaklumlah..itu cerita kwn kpd kwn kak dee..xmoh ar nti dia bc..terasa hati pula..kak dee mmg kalo boleh nk jaga hati semua org..sbb kak dee pun x suka org goreskan hati kak dee..hahaha..

psl profile pic queen ni..cantik..kak dee suka..nti kak dee jengah dia..

Queen said...

kak dee : related ke...owh..kalau related takpela..saje nak tau...takpe2..jgn buka aib org...kita simpan,.insyaAllah, Allah pun akan lindungi aib kita....
bila2 sempat jengah lah

fazemy said...

Apa kes jual2 anak ni. Nak beliiii...hehe

Queen said...

kak emy : tak payah la beli..macam menggalakkan pulak..amik je kat JKM tu

Related Posts with Thumbnails