Tuesday, August 24, 2010

Kau marah orang tikam belakang..tapi dulu ko tikam belakang..penah ke kau toleh ke belakang sebentar dan rendahkan egomu? Lihat kesan perbuatan kau yang dulu...

Tajuk dah panjang..hope entry pendek je..
Sebab isu ni sensitif untuk di perkatakan..


Saya percaya pada HUKUM KARMA..


BUAT BAIK DI BALAS BAIK..  BUAT JAHAT DI BALAS JAHAT..

Dulu kau musnahkan satu persahabatan.  Kau percaya membuta tuli.  Dan kau sisihkan sahabat.

Ego kau tak pernah kau rendahkan.  Kau tak pernah nak toleh ke belakang dan lihat kesan perbuatan kau.

Kau lebih sanggup mementingkan ego kau berbanding persahabatan itu.

Orang ITU..dulu kau kenal ke?..  Berbanding orang INI yang sudah lebih lama mendampingi kau?

Dulu kau musnahkan persahabatan tu.

Aku rasa tak de la sakit mana untuk kau pulak rasa kini
SEORANG SAHABAT YANG MEMUSNAHKAN SEBUAH PERSAHABATAN..

Sakit bukan?

Kami masih berdarah..tapi tiada lagi dendam.

Cuma mampu berdoa kau sentiasa bahagia..berjaya...  Walaupun tanpa kami di sisi...

Ingat..  KASAR tak bermaksud jahat..
LEMBUT tak semestinya baik..

Yang lembut itu juga selalunya merosakkan..  MEROSAKKAN DALAM DIAM...






Psssttt..aku rasa dia masih menanti kehadiranmu......  Dengan depangan tangan dan hati yang tiada dendam..

9 comments:

cheqna said...

salam
kadang2 kita tak menghargai apa yang kita miliki sehinggalah kita kehilangannya
saat itu tiada guna sesalan lagi...

Yan said...

setuju ngan cheqna..
bak kata pepatah..
sudah terhantuk baru terngadah..

It's Me said...

mak aihhh....tajuknya jer dah menjelaskan segalanya....

ada juga antara kawan aku yang lebih kurang camtu jugak perangainya....tapi selagi aku tak kena tempiasnya ok jer.....

kerana itu aku tak punya sahabat....baru jadi kawan jer pun kadang2 dah macam2 kes boleh timbul...

eynda said...

Wow!! Suka dgn entry ni..ada org lebih pentingkan ego dari persahabatan yg dah lama terjalin...

mrs.ecam said...

ish pe kes la smpi pts2 sahabat nih...not gud...not gud...huuuu

atty's said...

tak suka sahabat yang tak menghargai sahabatnya

Queen said...

kak ty : betul.sahabat perlu dihargai...lagi2 sahabat yang dah lama...

mrs ecam : he..betul..not gud... tp tuela..org kata dia takde sahabat macam kami...tercengang jela kan...sape la kami..ahahhah..tetiba kan..

kak eynda : betul tu...kadang tu benda sikit2,..salah faham..biasala...tp jgn la dibiarkan berpanjangan...sayang dgn ikatan silaturrahim tu..

its me : ni dinamakan style si TEDI..ehehe...dia kan suka baca tajuk entry panjang2..ngee

yan : tapi ni dia tak tengadah pun..huhu..dia ego..ego sangat

cheqna : kalau sesal, rasanya sahabat pun akan datang merangkul kembali..tapi kalau tak sesal?...sanggup tu....

daela said...

queen, salam ramadhan..mmg..ragam org2 ni mmg mcm2..haizzz...redha jerlah ngan karenah dorang ni..:)

Adlina Husaini said...

fuyooo!!itu je yg mampu aku ngomen hihi

Related Posts with Thumbnails