Thursday, August 12, 2010

Psssttt..pssstt....saya tunggu awak tau!

Tahun ni tahun pertama raya puasa berdua....  Feeling dia memang lain sangat..  rasa macam seronok gile..
Menu dah siap susun nak buat apa..

Kurmak ayam..
Ikan bilis berlada
Gulai daging
Masak lemak cili api
Caru belah belakang
Sambal udang


Ok2...lari topik..takmo cite makanan banyak2...kecur liur dah ni..


Semalam (Malam kedua puasa) pergi terawih dengan Yabang di surau dekat dgn rumah Mama sementelahan berbuka di rumah Mama kan..

Masa pergi tu, jalan beriringan dgn Yabang...  Feeling tu....
Entahla..sukar nak digambarkan..  Memang berbeza..  Memang terasa cas elektrik tu melampau2...
Rasa bahagia...  Rasa tenang..  Rasa seronok sangat.

Masa sampai di tangga masjid, Yabang pesan.

"Lapan tau"
"Ok...abang tunggu sini tau..."
"Ok"

Rasa cuak sikit sebab tak pernah pergi Surau ni.  Kebanyakan yang hadir di surau ni orang Indonesia.  Ya..di kawasan rumah Yabang ni ramai orang Indonesia.  Samada yang haram..halal mahupun org lama..  Memang ramai.  Tapi tuela..bila duduk dalam jemaah, sama agama..sesama saudara...tiada bezanya..  Semuanya dalam kerudung putih...Semuanya mencari keredhaan dan rahmat Allah SWT.

Selesai 8 rakaat terawih, cepat2 saya bangun.  Saya tahu...yabang pasti menanti saya di tangga surau...

Betul..  Yabang tersenyum..  Dan saya membalas senyuman tu...Yang saya rasakan senyuman yang sama sewaktu saya melihatnya di hari pernikahan kami.  Rasa bahagia...  Rasa di awang2an...  Rasa melayang-layang..

Masa jalan balik tu....Saya terfikir...  Macam nie la kot, perasaan bahagia yang kita rasa...  Jalan balik ada Boyfriend menanti..teman sampai pintu rumah..pergh..bahagia...


Terima kasih Yabang...kerana menemani saya semalam.  Perasaan itu sungguh bahagia..  =)




Pssstt....gaya macam baru bercinta..padahal dah kawin..dah nak dekat setahun dah...heee

7 comments:

Dee said...

syukur..harap cinta itu terus bersemi walau anak dh 10..amin..

Yan said...

bagusla... belum ada anak ni.. boleh p terawih disurau..
cam yan mmg tak penah berpeluangla.. coz dah ade anak.. tunggu dia dah besar skit.. buleh ikut semayang terawih same

Just Call Me Bitt said...

heheehe sentiasa berputik ya... happy for u

i_sofia said...

semoga kasih sayang berpanjangan sampai ke syurga! AMIN.

i_sofia said...
This comment has been removed by the author.
cikbedahlaser said...

i loikkeeee....

best kan kan kan....
owhh aku leh bayangkan perasaan ko time tu...
owhhh

since anvsry ni... aku pon mengalami perasaan bercinta melampau2 tu...eheheheeh...
aduhhh ni yg wat lg x sbr nk blk nih...
ahahaha

Queen said...

kak dee : aminnnnn...

yan : takpe..slow2 ek..hee

bitt : amik tauladan senior2 macam u..hee...suke taw..

sofia : amiiinn...

cik bedah : kitorang nie hari2 pun bercinta...kene pupuk tu..hee...yang penting SETIAAAA.....kalau sebelah laki..tapi dalam hati tu ingat jejans lain.memang la tak bahagia kan..heee

Related Posts with Thumbnails