Friday, June 18, 2010

Transformer..gujugejet..gujugejet..

gujugejet tu ape?..tu bunyi machine tu tengah transform la...bunyi dia kan gitu...gujugejet..gujugejet.....

Ahahhahaahahahha

Hari ni saya nak berkongsi sesuatu dengan semua pembaca blog....ada yang tahu saya dulu macam mana..ada yang tak tahu...  Isi dalam saya tetap begini..Cuma rupa luaran saya berubah..  Tapi orang kata apa yang diluar ni sebenarnya mencermin kan yang di dalam....  Jadi sebaiknya kita berubah...



 Memetik kata-kata Husna


transformasi ke arah kebaikan amatlah dituntut
 
 
 Ya..saya tak nak tangguh lagi.  Saya nak berhenti bertangguh.  Walaupun secara perlahan-lahan..tapi ianya sesuatu yang mesti..  Duit tak cukup untuk transformasi?  Saya tak kira..Duit savings boleh dikeluarkan..  Apalah sangat duit savings dalam bank tu kalau nak dibandingkan dengan 'savings' saya di akhirat nanti.  Apalah sangat makna wang yang disimpan tu kalau ianya tidak dapat saya gunakan.  Walaupun bukan sepenuhnya...(ya...bukan sepenuhnya)..Tapi sekurang-kurangnya sebahagian besar.

Saya malu pada ibu ayah saya..  Pada keluarga mertua saya...Pada suami saya...  Bilamana saya menolak didikan agama yang diberikan oleh kedua org tua saya kepada saya.  Ya...saya menolak.  Pemakaian saya, cara hidup saya.  Kini bila saya menjadi seorang isteri.  Dan kata-kata saya dalam ilmu agama dipandang sepi.  Baru saya tahu langit itu tinggi atau rendah.  Baru terasa, Ya Allah..sesungguhnya aku berdosa...
 
Saya tak mahu kelak Yabang malu kerana memperisterikan saya.  Saya tak nak kelak bila saya menggendong anak, pemakaian saya buat org geleng kepala.  Saya nak jadi ibu yang perfect buat anak-anak saya.  Saya nak mak ayah saya menarik nafas lega sebelum mereka menutup mata.  Saya nak mereka berbangga mempunyai seorang anak yang solehah (kalaupun bukan HAFIZAH kan..ngeee)..  Saya nak setiap doa yang mereka titipkan atas rezeki yang saya terima setiap kali adalah doa yang terikhlas dan terindah dari hati mereka...

Yabang?
Dia jenis tak kesah.  Kalau saya pakai seksi pun dia tak kesah..sebab saya tak pernah menipu dia siapa saya..  Apa yang dilihat pada diri saya..itulah saya..  Saya tidak menyembunyikan kisah silam saya.  Saya tidak menipu atau berpura-pura....  Tapi kalau saya pakai sopan, itu yang lebih dia suka.  Dia akan sentiasa menyokong saya.  Walau siapa pun saya.  InsyaAllah..sekurang-kurangnya itu doa saya...

Kalau dulu saya kata saya tak mampu, sekarang Tuhan bukakan saya peluang.  Bukakan hijab di mata dan minda saya...  Saya jumpa tempat yang menawarkan dengan harga yang saya mampu, padahal selama ini tempat itu memang disitu..cuma mata saya tidak nampak..hati saya tidak melihat.....Tapi kini tidak lagi...Lalu kenapa saya nak bertangguh lagi?


InsyaAllah, Tuhan bersama-sama saya dalam menjayakan transformasi ini.  Semoga dorongan dan kata-kata semangat dari kalian akan membuatkan saya lebih kuat dan tabah untuk menempuhnya...Aminnnn






p/s : Kebetulan masa saya sedang transform itu juga..Emma pun transform..  She much earlier sebab belum kahwin dah transform..  GoGoGo Emma...kita sama-sama transform...ngeeee

8 comments:

suezensuzanna said...

tazkirah jumaat:)...hehehe...:D..aku pun same...byk bj yg x leh pki mcm tuh je..skang sume aku pki ngan inner:)...

puterikurekure said...

sama la queen. kita pon sejak jadi mak2 ni pakai baju pon terkial2 pikir. sebab stok baju semua pendek2. betul2 perlukan wardrobe baru ni! ngee~

mrs.ecam said...

alhamdulillah tranformasi ke arah kebaikkan amatlah d tuntut....aku mnyokong penuh hasrat ko...tp besela bnde baik yg kt nk buat msti de cabaran n dugaan...hrp ko tabah nnti n ttp teruskn perjuangan ko tuk berubah...k aku doakn ko...amin insyaallah....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

alhamdulillah.

tak sanggup rasanya jika suami menanggung dosa kita kan.



sekadar berkongsi ;

walaupun bertudung, jika kRina hendak menjemur, menyapu @ buang sampah kRina biasanya memakai skaf tiga segi (boleh nampak rambut). Sejak tahun lepas kRina dah bertudung walaupun menjenguk ke depan rumah.

Anak-anak pulak, kalau ada orang ketuk pintu, berkejar-kejar cari kan tudung dan bila nak buka pintu mesti pastikan kRina bertudung..

Queen said...

kak rina : bak kata mak saya...kalau sayang suami..pasti nak masuk syurga sama2...org kata cinta dunia dan AKHIRAT..perlahan2 lah..yang penting..dalaman..saya totap begini..yeaaaaa...

mrs ecam : doakan saya ya...semoga saya tabah dan kuat...amiiin...terima kasih atas sokongan anda..muah2

puteri kure2 : saya takdelah berganti semua..tapi banyak jugalah yang nak di tapis..ngeee...yabang senyum je

suezen : hehehe..kebetulan keluar hari jumaat kan..ngeee...btw..rasa segan tu datang sendiri kan..segan nak pakai seksi2..rasa semuanya utk suami kita je...ngeee

i_sofia said...

tahniah queen.. smoga segala usaha kita ke arah kebaikan dipermudahkanNya..*insap*

BalqisShafiqa said...

salam ziarah.
nampaknya perubahan tu mmg perlu setiap masa.

saya pun kena berubah laa, dah nak naiak skola lepas ni.

cikbedahlaser said...

go go power rangerssssss...

berrrrrtttuukaaaarrr..

alhamdulillah....

aku pon kena berubah ni..uhuhuhuhuhu from zero to hero... uhuhuhuhu

Related Posts with Thumbnails