Wednesday, March 23, 2011

bile gigi sakit

actually dah dekat seminggu lebih saya sakit gigi..  Tapi duk tahan2 gitu jela..  kumur2...  gosok gigi....gitu jela...

pastu 2 hari lepas kot...sakit die jadi kuat...teringat masa awal2 preggy dulu kene sakit gigi yang teruk (tak pernah dalam hidup kene sakit gigi teruk gitu)...

Jadinya telan sebiji panadol...ikut kan kene telan 2..tapi saya telan satu je..sambil duk beringat2 baby dalam perut....

Pastu lega sekejap..lega dalam erti kata tak sakit kuat..tapi duk sakit la..

Semalam sekali lagi datang azabnya...kali ni memang tak tertanggung dah...  Tengahari tu balik dari lunch kene dah serangan sakit gigi....  Dah teragak nak jadi teruk..telan satu biji panadol...sambil cuba bertahan...Alhamdulillah..tahan la kejap...  Lepas maghrib tu...sementara tunggu Yabang keluar masjid (nak ke Shah Alam jumpe kawan urusan kerja)....  sempat lagi menggugis jagung yang beli kat pasar malam sebelum balik tu...

Lepas tu start sakit berdenyut..tapi sempatla lagi telefon cik borak2 masa dalam perjalanan ke Shah Alam (FM cambodia takde...sedey2..)...
Masa tu start sakit teruk....Letak je tepon duk menahan...sampai la dah tak bleh tahan...kumur2 pun tak boleh dah,...  Yabang singgah beli panadol...  telan sebiji...  Pastu duk tahan sakit yang amat sangat..  Selera pun takde walaupun depan mata adalah Char Kue tiaw sedap....

Dah setengah jam sakit tak reda2...  Makan lagi sebiji.....  Tak jalan jugak....  Pastu mas atu dah tak keruan..rasa nak guling2 je...

Amir (kawan yabang) suggest minum air ais sejuk2 biar dalam mulut kebas...  masa tu otak dah tak bleh jalan..angguk je apa saje...  Sekali..nahhh... lagi sakit nok...hahhaha..bungoks...takleh salahkan Amir..agaknye die kesian tgk saya ni dah macam org terencat akal duk tahan sakit....

Owh..mas anak order CKT tu...ada mintak dengan budak tu Air Garam...tapi die kata die takde garam....sedey mek...

Lepas minum air sejuk..memangsekian terima kasih..terus mintak izin masuk dalma kereta..guling2 dalam kereta sambil selawat banyak2...  Masa tu anggap sakit gigi tu adalah latihan masa nak tahan sakit beranak nanti je...  Selawat banyak2...lepas tu cuba2 lelap..  Alhamdulillah...dapatla lelap mata..  Tapi terjaga je..mesti nyutt...nyutt.....nyutt...sakit nya gigi...

Samapi je rumah..kaki tak cuci...  bukak seluar...bukak baju...terus tido...  Sian yabang....terjaga tengah mlama tekak perit sangat rasa nak koyak dah..pun kejut yabang amikkan air....


Nasib baik pagi ni dah kurang sakit gigi...  Sakit lagi..tapi ok boleh tahan...

Teringat komen kak Liana semalam..  Baby dah start serap kalsium...  Jadi mulai sekarang dah tak boleh culas minum susu...Nak minum soya ke..susu kambeng ke....  Tau fu faa ke..  Susu ibu tak blehtinggal dah..  Kalau tak tu gilir2..hari ni soya..esok susu kambeng...esok susu ibu...  barulah multi ras agitu..hehehhehehhehhe...

Jadi pagi tadi bfast jagung rebus....murtabak dan SUSU FRISO MUMGOLD....hohohohohoho......sekarang baru nak ngeri2 menyesal kan..ambek ko ubatt....hekhekhek


Owh ya..bekalan saya hari ni...  GARAM satu peket...utk emergency di opis kot2 sakit gigi..  =)

9 comments:

cikbedahlaser said...

shariff pon lately asyk sakit gg... die tu degil... sakit smpi tangkap kepala... uhuhuhuhhu ajk g dentist x mo lak tu.. mencik

SYANI said...

Paling tak suka kalau sakit gigi. Semua keje tak menjadi & asyik nak temper je..

Ati Masrif said...

bila tak cukup kalsium
baby akan ambil kalsium kita
dari tulang..gigi..

mmg sakit..kak ati pernah kena
masa pregnant dulu

rATu kEBaYA said...

gigi akak pun tgh sakit ni.. rasa nak demam.. makan pun takder selera

atty's said...

nik..siannya ..sakit gigi..mmg payah sikit..

solo molo said...

tak suke bile gigi sakit...
rasa macam nak pelempang orang je...
hahaha...

datang br bl0g uncle gedek...

Just Call Me Bitt said...

adeh bab ni tak tahu la...masa bitt preggy, tabb yg sakit gg lepas tu akhir2 bulan tu saya kena sakit gg...lepas dah bersalin skang ni saya sentiasa sakit gg adehhh ade kena mengena jugak kot org lain preggy saya sakit gg...akekkeke

sahromnasrudin said...

kne plak gigi geraham..kne operate kalau nak buangnya..ngeri woo huhuhuhhhh

rATu kEBaYA said...

akak dah cabut gigi.. hehehe

Related Posts with Thumbnails