Monday, March 14, 2011

Sedangkan lidah lagi tergigit



P. Ramlee & Saloma
Sedangkan Lidah Lagi Tergigit

Sedangkan lidah lagi tergigit
Apa pula suami isteri

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi

Apa guna kita bertengkar
Suami isteri harus bersabar

Kasih sayang rukun dan damai
Hidup seperti dalam mahligai
Maaf hamba wahai dinda

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi

Suami isteri mesti berpakat
Rumah tangga mendapat berkat

Apa guna selisih faham
Kalau kini aman tenteram
Pohon ampun wahai kanda

Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi



kalau bergaduh suami isteri...bila malam menjelma ketiak suami tu jugak di cari..Pinggang isteri jugak dirangkul.

Tapi suami dan isteri..selagi ego boleh direndahkan..  tak lama..berbaiklah semula..Setakat menyampah buat muka...tersenyum pasangan kita.kita pun senyum sama


Kalau bergaduh adik beradik...esok lusa bertemu jua..  Cium tangan yang sama...

Adik beradik bergaduh bermasam muka..  Esok lusa berbaiklah semula..  Sedangkan darah yang mengalir dalam darah itu darah yang sama..  Paling kuat pun mesranya tiada...putus tidaklah jua...
Kerana adanya pertalian adik beradik itu jua....(dah macam rhythm plak)



Kalau bergaduh ipar duai...esok lusa berjumpa juga..  Selagi berkongsi mentua..selagi pasangan masih akrab bersama adik beradik mereka..  Siapalah kita..

Jadiii... Tak payah ego sangat..mana2 lebih kurangtu tak perlu nak disimpan..mana perlu disimpan..jangan diluahkan berdepan2..  kang ada yang kecil hati..bawak diri..  Keluarga porak peranda...
Kalau sekadar orang biasa2..harta pun tak meleleh pada keluarga..  Tak perlu riak macam memberi wang ehsan..  Sama2 muhasabah diri...senyap2....jangan hidung tinggi..

Nanti malu sendiri...Siapa yang rugi?




Pssstt..tak paham dengan sesetengah orang... ape nak jadi dgn dunia ni....   Nasib baik la saya ni budak 'bodoh' yang tidak tahu apa2...  jadi saya 'selamat'..cuma senyum dan diam...  lantak..

6 comments:

Dee said...

dlm permasalahan mertua, ipar duai...kak dee selalu amik langkah buat bodoh..umpama x tau apa2..org nak berperang..lantak..mujur..keluarga mertua kak dee..n ipar duai..so far so good..

fazemy said...

BESTLA AYAT2 ENTRY KO NIH...YELAH SIAPALAH KITA KAN...

Softtouch [Hanim] said...

Nasib ipar duai akak pun ok..tp kalu ada masalah pun buat bodoh jer..xnak masuk campur...

Ayu Zan said...

agree..
selalu masalah iparla.
mcm sedara mara..
tpi akhirnya baik juga..
xbaik gaduh2..

cikbedahlaser said...

gegaduh camne pon carik gak ketiak suami..
aah btol tu.. even die dh tido mati time tu n x sedar isteri die tgh polok die.. hik hik hik

gedek! said...

Pakcik bila rangkol pinggang isteri baru gadoh....

Pakcik berseloroh, je...

Haha!

Related Posts with Thumbnails