Monday, March 28, 2011

Rumah takde tangga tak bahagia

Rumah tangga saya bahagia gile..sebab duk tinggi melangit atas puncak nuun sana kan...lagi banyak tangga lagi bahagia la..sebab tu orang tua2 pun panggil RUMAH TANGGA...

diorang tak panggil rumah tingkap ke..rumah pintu ke....depa pangil rumah tangga,...

Ok2...lawok sesaje layan ngantuk...(tp rumah tangga saya memang bahagia...tu confirm).. =)



berbalik pada cerita rumah tangga ni kan...sebenarnya berkisar pasal perbualan kami masa lunch tadi...

Ali : antara mendirikan rumah tangga...dengan beli rumah..mana satu patut didahulukan..sekarang rumah semua mahal2..lagi cepat beli lagi bagus...


Masing2 mengeluarkan pendapat....

Lantas keluarla falsampah...

Minah : Ali...sebab tu la isteri ni dipanggil sebagai penyeri rumah tangga (selain anak).... Ada rumah..takde 'penyeri'nya tak berguna...Ada 'penyeri'..kat mana2 pun boleh bahagia..rumah buruk pun jadi bahagia kalau adanya 'penyeri'... rumah tu jatuh no.2...rumah besar2...isteri tunggang langgang...curang...  tak bahagia jugak kan...jadi cepat2la cop isteri yang solehah....

Abu : betul..betul..betullllllllllll

Minah : Rumah..dalam islam..tak diwajibkan atas kita utk beli rumah..benda tu adalah keperluan hidup..kalau kita buat masa ni cuma mampu menyewa...takpela..syukur banyak2..ada tempat gak berteduh..tapi kalau sampai masa....wajib utk kita kahwin..tak kahwin..berdosa.....Rumah = tak wajib...kahwin = wajib...

Abu : betul..betul....betullllllllll




Jadi saya setuju sepenuhnya dengan minah...hahaha....maaf la cik bedah laser,...saya takde beli rumah lagi..belum mampu..  =)
saya menyewa je...tapi rumah sewa kecil kami tu buat masa ni masih berseri walaupun macam 'gua'....insyaAllah lagi 3 bulan lagi bertambah penyeri rumah tangga kami..walau dimana pun kami berada..ianya tetap berseri..  =)

Sape setuju angkat kaki dua2 belah...boleh hilangkan ngantuk sekali.. =)

4 comments:

cikbedahlaser said...

ehh tetibe nama ku d sebut d situ.. owh..
no just wondering.. sbb aritu dgr ko kata nk cari rumah.. tu pasal tny.. senang nk menjenguk klu dh pindah.. :)
sbb skrg mana aku pergi org cite beli rumah.. tmbah rumah.. cari rumah..

ayat ko tu wat aku teringt akak sepupu aku.. ayat die.. hilang sume penat bile balik rumah sndri.. x kisah la even jauh.. masa tu die cerita umah pasal umh yg die beli jauh kt sg buluh sna..
itu pasal aku tny.. kot2 ko pon sedang mengalami keadaan sama. ehehe

tak salah tny kan nik? x dose kan?? dr aku wat spekulasi haram kang.. lg haraammmmm.. ekekeke

masing2 dgn pendapat masing2..
:)

Just Call Me Bitt said...

bg saya dah kawin duduk kat mana2 mesti nak bawah ketiak suami dan anak2...kalau tak boleh demammmm...hehehe

miSz tUna said...

sokong :)

izzah said...

suke..suke3..suke3...
hehehe..
:)

Related Posts with Thumbnails